به گزارش تلگراف مطالعه موسسه تحقیقانی Strategy Analytics نشان میدهد در غرب اروپا این میزان از 88 درصد در سال گذشته به 75 درصد و در ایالات متحده از 93 درصد به حدود 88 درصد رسیدهاست. این مطالعه علت کاهش وفادارای کاربران گوشی هوشمند اپل به این محصول را تبلیغات منفی رسانهها اعلام کردهاست.
به گفته تحلیلگران یکی دیگر از دلایل کاهش وفاداری کاربران آیفون، کاهش میزان خلاقیت این شرکت در طراحی و فروش مدلهای اخیر آیفون است. این در حالی است که نتایج مطالعات موسسه IDC بیانگر افزایش سهم گوشیهای اندرویدی از 57.5 درصد در سال 2011 به 75 درصد در سال 2012 است. در نظرسنجی موسسه Gfk از کاربران گوشیهای اندروید در سال 2011، 60 درصد این افراد اعلام کردند که در آینده حتماً سیستم عامل اندروید را انتخاب خواهند کرد.
گفتنیاست که سهم آیفون از گوشیهای هوشمند در بازار با افزایش حدود یک درصد نسبت به سال گذشته به 14.9 درصد رسیدهاست.