همشهری آنلاین: نمایشگاه دومین جشنواره عکس ایران ‌شناسی با هدف شناساندن معماری غنی ایران در قبل و بعد از ظهور اسلام، گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در مراسم گشایش این نمایشگاه، حسن حبیبی رییس بنیاد ایران‌شناسی، مدیر، اعضای شورای علمی و داوران جشنواره، صاحبان آثار برگزیده در بخش نمایشگاهی و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنر عکاسی، در بنیاد ایران‌شناسی حضور داشتند.

رییس بنیاد ایران‌شناسی در این مراسم گفت: سال گذشته جشنواره، با سه موضوع طبیعت، معماری و مردم ایران برگزار شد که عکس های برتر جشنواره در قالب کتاب نخستین جشنواره عکس ایران‌شناسی منتشر شد.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب عکاسان از جشنواره اول بر آن شدیم تا با اندکی تفاوت و با تخصصی کردن موضوع جشنواره، معماری ایران را در قبل و بعد از ظهور اسلام مد نظر قرار دهیم و جشنواره دوم را برگزار کنیم.

حبیبی همچنین برگزاری این دوره از جشنواره عکس ایران شناسی را استفاده از امکانات و استعدادهای عکاسی کشور و نیز ترغیب عکاسان آماتور و حرفه‌ای‌ در جهت معرفی هرچه بیشتر ایران اسلامی دانست.

آیین اختتامیه این نمایشگاه 24 آبان ‌ماه برگزار خواهد شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره، معرفی و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

در دومین جشنواره عکس ایران‌شناسی، 421 عکاس از سراسر کشور، پنج هزار و 829 اثر عکاسی در سه موضوع بناهای عمومی و خصوصی، بناهای مذهبی و تزیینات معماری را به دبیرخانه جشنواره عکس ارسال کردند که پس از بررسی و داوری آثار رسیده، سرانجام 160 عکس از 99 عکاس، برگزیده و به بخش نمایشگاهی جشنواره راه یافت.

این نمایشگاه تا 24 آبان‌ ماه، همه‌ روزه از ساعت 10 تا 17 پذیرای علاقمندان به هنر عکاسی است.

 

برچسب‌ها