سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعلام آمادگی وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره با همتای ایرانی خود در حاشیه اجلاس آتی در عراق گفت: مذاکره با آمریکا در دستور کار ایران نیست.

به گزارش  ایرنا، سیدمحمدعلی حسینی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در سال ‪ ۸۶‬در مورد حضور ایران در اجلاس آتی عراق گفت: رایزنیها در مورد زمان و محل برگزاری این کنفرانس ادامه دارد و هنوز محل برگزاری آن تعیین نشده است.

وی در عین حال اظهار داشت: نظر ایران، برگزاری این اجلاس در بغداد است ولی برگزاری و ماهیت و شکل برگزاری آن هنوز در دست بررسی است.


نامه‌های مبادله شده بین تهران و لندن
حسینی در پاسخ به اظهارات مقامات انگلیسی در تکذیب مبادله نامه بین تهران و لندن برای آزادی نظامیان انگلیسی گفت: مبادله این نامه از طریق سفارتخانه‌های دو کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: انگلیسی‌ها در نامه‌ای که به تهران ارسال کردند، اعلام داشتند که قصد تجاوز به آبهای سرزمینی ایران را نداشتند.

وی اضافه کرد: در نامه‌های مبادله شده، ابراز امیدواری شد که در آینده از تکرار اینگونه موارد (تجاوز به آبهای سرزمینی) جلوگیری شود و شاهد موارد مشابه نباشیم.


 تعلیق در دستور کار ایران نیست
حسینی در پاسخ به پرسشی در خصوص مذاکرات هسته‌ای و احتمال پذیرش تعلیق از سوی ایران گفت: تعلیق به هیچ عنوان در دستور کار ایران نیست زیرا معتقدیم تعلیق غنی‌سازی خلاف مقررات ان.پی.تی است و منطقی برای آن پیدا نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه انجام مذاکراتی میان لاریجانی و سولانا را تایید کرد و گفت: این مذاکرات انجام شد اما باید به این نکته توجه داشت که نمی‌شود همزمان یک رفتار دوگانه داشت که هم قطعنامه صادر کرد و هم از مذاکره دم زد.


در مورد حقوق قطعی خود مذاکره نمی‌کنیم
حسینی تاکید کرد: در مورد حقوق قطعی ایران، هیچگونه مذاکره‌ای نخواهیم داشت فقط در مورد رفع ابهامات و نگرانیها و عدم انحراف ایران و بدون پیش شرط مذاکره می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: برای ادامه گفت و گوها و مذاکره باید عزم جدی برای پذیرش حق مسلم ایران را از سوی کشورهای طرف مذاکره ببینیم.

برچسب‌ها