همشهری آنلاین: مسابقات شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان با حضور 27 شطرنج‌باز از ایران در 11 دور از روز 18 آبان در شهر ماریبور اسلوونی آغاز شد و تا 29 آبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، اسامی شطرنجبازان کشورمان در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

در بخش پسران و در رده سنی زیر 8 سال، پویا محمدی، در رده سنی زیر 10 سال برنا درخشانی، سینا دخت‌ میرزا حسن وحید و جابر کوچکی، در رده سنی زیر 12 سال آرین غلامی، پرهام مقصودلو، آرش طاهباز و محمد امین مولایی، در رده سنی زیر 14 سال سید خلیل موسوی، شاهین لرپری زنگنه، احمد عسگری‌زاده و بردیا شیخ حسنی، در رده سنی زیر 16 سال نیما جوانبخت، امیر کوثری‌نیا، امیرسالار جاویدفرد و آرین خرسندی، و در رده سنی زیر 18 سال پویا ایدنی حضور دارند.

در بخش بانوان هم در رده سنی زیر 8 سال مطهره اسدی، در رده سنی زیر 10 سال صدیقه کلانتری، در رده سنی زیر 12 سال آناهیتا زاهدی‌فر و ملیکا نوروزی، در رده سنی زیر 14 سال درسا درخشانی و پگاه قائم مقامی، در رده سنی زیر 16 سال سارا سادات خادم الشریعه و رعنا حکیمی‌فرد، و در رده سنی زیر 18 سال غزل حکیمی‌فرد و مینو عسگری‌زاده حضور دارند.

در پایان دور سوم مسابقات شطرنج‌بازان کشورمان در مصاف با حریفان خود موفق به کسب 16 برد و 5 مساوی شدند و تنها 6 نفر شکست را پذیرفتند.

تاکنون در بخش دختران در رده سنی 18 سال و 10 سال به ترتیب مینو عسگری‌زاده و مطهره اسدی موفق به کسب هر 3 امتیاز بازی شده‌اند.

در بخش پسران در رده سنی 16 سال نیما جوانبخت، در 14 سال سید خلیل موسوی، در 12 سال پرهام مقصودلو، در 10سال برنا درخشانی و در رده سنی 8 سال پویا محمدی نیز هر سه امتیاز این سه دور را درو کرده‌اند.

این مسابقات تا 28 آبان ماه ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین