گروه بین‌الملل: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حرب‌الله لبنان با حضور در جشن فارغ‌التحصیلی بیش از 1700 تن از دانشجویان لبنانی با تاکید مجدد بر تداوم فعالیت مقاومت اسلامی لبنان تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند مقاومت اسلامی لبنان را نابود کند زیرا این مقاومت پدیده‌ ملی لبنانی است.

نصرالله با اشاره به این که برخی با انتقاد شدید از فعالیت مقاومت اسلامی لبنان ادعا دارند مقاومت لبنان به مثابه دولتی کوچک در داخل دولت اصلی لبنان است این ادعا راغیرقابل قبول و نادرست توصیف کرد.

وی گفت: به این احزاب و به این افراد توصیه می‌کنم برای ریشه‌کنی مقاومت اسلامی در لبنان تلاش بیهوده نکنند زیرا این تلاش به نتیجه نخواهد رسید زیرا این مقاومت ریشه‌ مردمی دارد.

وی افزود: من راه را برای این احزاب و این افراد آسان می‌کنم و به آن‌ها می‌گویم اگر توانستید دولتی قوی و قدرت‌مند به وجود آورید که بتواند از تمامیت ارضی لبنان دفاع کند و در برابر تجاوز دشمن ایستادگی کند، موضوع مقاومت اسلامی لبنان نیز خود به خود حل خواهد شد و نیازی به تلاش‌های مغرضانه‌ برای منحل ساختن مقاومت در این کشور نیست.

او با اشاره به این که دولت لبنان حتی نمی‌تواند از یک رودخانه‌کوچک در لبنان حفاظت کند این سؤال را مطرح کرد که در چنین شرایطی دولت چگونه می‌تواند تمامیت ارضی لبنان و صیانت از کشور در مقابل تجاوز دشمن را برای مردم لبنان تامین کند؟

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین درباره‌ تحولات سیاسی داخلی لبنان تاکید کرد لبنان امروز در مهمترین و حساس‌ترین مرحله‌ تاریخی خود قرار گرفته است و آنچه امروز در لبنان جاری است موضوعی ساده یا بحران‌های پیش پا افتاده‌ نیست بلکه بحران‌های جاری در لبنان بحران‌های هدفمند و هدف‌دار است به طوری که هدف اصلی این بحران‌ها تغییردادن ماهیت لبنان و متزلزل ساختن موقعیت لبنان و وابسته ساختن این کشور به اربابانی چون آمریکاست.

نصرالله در بخشی از سخنان خود ادامه داد:‌ هدف اصلی حزب حاکم پس از به اصطلاح پیروزی آن‌ها در انتخابات تسخیر و تصرف پارلمان لبنان بود، هر چند آنها اکثریت را در این پارلمان به دست آوردند اما نتوانستند هدف اصلی خود یعنی به دست آوردن ریاست این پارلمان را کسب کنند و حزب امل و حزب‌الله لبنان با داشتن نفوذ بسیار توانستند از محقق‌شدن این امر جلوگیری به عمل آورند و سرانجام ریاست این پارلمان به نبیه بری انتقال یافت و ما توانستیم مصونیت احکام صادره از سوی این پارلمان را به واسطه‌ این امر تامین سازیم بنابراین حزب حاکم در این امر یعنی تسلط کامل بر پارلمان لبنان نتوانست موفق عمل کند و به نوعی نیز شکست خورده است.

وی تاکید کرد: وزیران حزب امل و حزب‌الله لبنان توانستند با هوشیاری کامل و التزام به تعهدات خود بسیاری از طرح‌های سازماندهی شده‌ این دولت را با خروج خود، با بن‌بست مواجه سازند بنابراین در اقدام دوم نیز حزب حاکم با شکست نسبی مواجه شد چون نتوانست کاملا اهداف خود را محقق سازد.

نصرالله در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز هر کسی که با حزب حاکم مخالفت کند به عنوان عامل ترور حریری معرفی می‌شود به طوری که همه احزاب سیاسی باید تحت فرماندهی دولت و تسلیم خواسته‌های دولت و اهداف دولت شوند، در غیر این صورت یک قاتل و جنایتکار هستند. حزب حاکم به دلیل آن که تا به امروز نتوانسته است بر سازمان امنیتی و ارتش لبنان تسلط کامل یابد، هر روز این دو سازمان را به اتهامات جدیدی متهم می‌کند، یک روز می‌گوید که سازمان امنیتی لبنان به رهبری نفوذی‌های سوری عمل می‌کند و یک روز می‌گوید ارتش با شیوه‌ موجود نمی‌تواند از مرزهای کشور محافظت کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به برخی از احزاب داخلی لبنان و در راس آن حزب حاکم گفت: این احزاب به برخی از تغییرات در معادلات منطقه از جمله حمله‌ آمریکا به ایران چشم دوخته‌اند و منتظر رخ دادن این مسئله هستند زیرا این مسئله می‌تواند بسیاری از معادلات منطقه را تغییر دهد. زمانی که در رسانه‌های خبری جهان از حمله آمریکا به ایران در 6 آوریل نوشتند، مسئولان این احزاب تا صبح یعنی همان ساعتی که در برخی رسانه‌ها تعیین شده است، بیدار ماندند و منتظر وقوع این واقعه بودند.

وی اظهار داشت: شاید این مسئولان لبنانی منتظر هستند که بوش حمله‌ دقیق خود به ایران را به آن‌ها اطلاع دهد و شاید هم ایمیل کند. باید به آنها بگویم شما تنها وقت خود را در این شرط‌بندی یا در واقع قمار از دست می‌دهید، بالفرض که این جنگ علیه ایران رخ داد، اگر نتیجه‌ آن شکست آمریکا بود چه می‌کنید که البته ما دعا می‌کنیم که نتیجه آن چیزی جز شکست برای آمریکا نباشد اما بهتر است این مسئولان لبنانی و این احزاب لبنانی دل به این جنگ و رخ دادن آن و نتایج آن و تغییر معادلات در منطقه نبندند چون این امر خواب و خیالی بیش نیست. بالفرض این جنگ نیز رخ داد آیا این افراد از نتایج و پیامدهای این جنگ اطلاع دارند؟

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخشی از نطق خود تاکید کرد: مقاومت لبنان  وارد عرصه‌ جنگ‌های داخلی نخواهد شد و اگر امروز کشمکش و درگیری در لبنان رخ داده است عوامل آن و دست‌های پشت پرده‌ آن کاملا روشن است و حتی در برخی از سخنرانی‌ها از جمله سخنرانی جعجع این موضوع به اثبات رسیده و قضیه‌ دانشگاه لبنان و درگیری‌های آن نیز یکی دیگر از اسناد و مدارک اثبات کننده این واقعیت است.