همشهری‌آنلاین: مراسم گرامیداشت شهید تهرانی مقدم با حضور شهردار تهران و جمعی از یاران و دوستان وی در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در این مراسم محمدباقر قالیباف،‌ با تاکید بر این که شهدا به فرمان دینشان عمل کردند گفت: هر فرد انقلابی دو خصلت علم و عمل دارد، شهید تهرانی مقدم هر دو را داشت و اگر امروز پیشرفتی در زمینه موشکی می‌بینیم و اگر هر روز شاهدیم که ماهواره‌ای در فضا قرار می‌گیرد، به برکت تلاش‌های این مرد مجاهد بوده است.

وی افزود: این شهید از ابتدایی ترین امکانات در سالهای 61 و 62 شروع کرد و به این نقطه افتخار آفرین که می بینیم رسید.
قالیباف در ادامه گفت: انصافا عنصر بزرگ و مهمی را از دست دادیم که به نظر می رسد جایگزین کردنش به این راحتی امکان پذیر نیست.

وی افزود: این شهدا ثمره سه دهه زندگی در دوران انقلاب، روزی حلال، بزرگ شدن در مسجد و زیستن در سایه فقاهت به اینجا رسیدند.

در این مراسم با توجه به علاقه و فعالیت های ورزشی شهید تهرانی مقدم، چند تن از ورزشکاران از جمله فرشاد پیوس، مصطفی کارخانه و محمود شعاعی از اخلاص وی و خاطرات خود سخنانی بیان کردند.

مداحی و سینه زنی و پخش قطعه فیلمی از خاطرات همرزمان آن شهید در باره ویژگی‌های شخصیتی و شهادت شهید تهرانی مقدم از دیگر بخش‌های مراسم امشب بود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها