مدیرکل محیط‌زیست استان هرمزگان از جابه‌جایی بخشی از مرجان‌های جزیره ابوموسی به‌منظور ساخت بندر جامع و چندمنظوره در این جزیره خبر داد.

 مجید وفادار با تأکید بر اینکه ابوموسی به دستور رئیس‌جمهور در ابتدای سال‌جاری باید به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود، افزود: این مهم باید با درنظرگرفتن الزامات زیست‌محیطی صورت بگیرد. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت بالای ابوموسی برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری با بهره‌گیری از طبیعت بکر این جزیره تصریح کرد: تمامی اقدامات موردنیاز برای توسعه گردشگری در جزیره ابوموسی باید با هماهنگی اداره کل محیط‌زیست باشد.

وفادار به جابه‌جایی مرجان‌های ابوموسی اشاره کرد و گفت: این اقدام پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از نابودشدن این موجودات دریایی و پیرو درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام می‌شود.وفادار همچنین با اشاره به‌وجود جوامع مرجانی در اطراف جزیره ابوموسی و حوضچه بندر، گفت: با توجه به اهمیت مرجان‌ها و کارکردهای متنوع این کلونی‌های زیبا و منحصر به فرد، قبل از لایروبی حوضچه و احداث بازوهای جدید بندر، کلونی‌هایی که احتمال آسیب به آنها وجود دارد، جابه‌جا خواهند شد.