همشهری آنلاین: شبکه خبری العالم نوار ویدئویی جدیدی را پخش کرد که در آن سربازان بریتانیایی تازه آزاد شده در حال بازی، صحبت کردن، خندیدن و دیدن تلویزیون نشان داده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری الجزیره این تصاویر ویدئویی از طریق شبکه خبری العالم به نمایش درآمدند. در این تصاویر ویدئویی سربازان بریتانیایی ، که در روز 23 مارس سال جاری به دلیل تجاوز به آب‌های ایران دستگیر شده بودند، در حالی که لباس ورزشی و راحتی پوشیده بودند، در حال بازی شطرنح، تنیس روی میز و صحبت کردن و خندیدن به تصویر کشیده شدند. این تصاویر همچنین سربازان بریتانیایی را در حال دیدن بازی فوتبال از طریق تلویزیون و غذا خوردن پشت میز نشان می‌دهد.

شبکه العالم پس از نشان دادن این تصاویر ویدئویی، اعلام کرد: تصاویر پخش شده نشانگر آن است که ملوانان بریتانیایی طی دوران دستگیری خود از آزادی عمل برخوردار بوده‌اند که این مساله کاملا خلاف آن چیزی است که نظامیان بریتانیایی در انگستان مدعی شده بودند.

نظامیان بریتانیایی پس بازگشت به انگلستان به یک پایگاه نظامی انتقال داده شدند و 24 ساعت بعد در کنفرانسی خبری ادعا‌هایی را مطرح کردند که با اظهارات آنان در تهران کاملا مغایرت داشت.