همشهری آنلاین: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: 350 میلیون تومان اعتبار کمک‌هزینه عمل جراحی بیماران دارای اختلال هویت جنسی به استان‌ها ابلاغ شد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر فوق گفت: یک سوم ‌TSها (افرادی که دارای اختلال هویت جنسی هستند) پس از عمل جراحی بهبود یافته، یک سوم وضعیتشان تغییر نمی‌کند و وضعیت یک سوم دیگر به مراتب بدتر از قبل از عمل جراحی می‌شود.

وی افزود: خدمات سازمان بهزیستی به بیماران دارای اختلال هویت جنسی شامل پرداخت کمک هزینه 3تا 5 میلیون تومانی، کمک به شناخت TS‌های واقعی و تلاش برای رفع مشکل این بیماران با ارائه خدمات مشاوره است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه تاکید کرد: سعی می‌شود مشکل بیماران ترنسکشوالی (اختلال هویت جنسی) که عمل جراحی تغییر جنسیتی انجام می‌دهند، با خدمات مددکاری و ارائه کمک هزینه کاهش یابد.

نفریه در ادامه اظهار کرد: کمک هزینه عمل جراحی برای بیماران اختلال هویت جنسی 3تا 5 میلیون تومان است که مقرر شده در سال جاری به 100 بیمار TS پرداخت شود.

وی در ادامه در مورد ارائه پوشش بیمه‌ای به بیماران اختلال هویت جنسی، عنوان کرد: ارائه دفترچه درمان در این میان چندان موثر نیست، چرا که عمل جراحی این بیماران جزء تعهدات بیمه‌ای نیست، اما در این زمینه موافقتنامه‌ای میان دفتر امور آسیب‌دیدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بیمه‌های سلامت این وزارتخانه منعقد شده که هنوز قطعی نشده است.

به گفته نفریه، بیمار دارای اختلال هویت جنسی بیماری است که ژنتیک وی در تناقض با روحیات و تمایلات روانی وی باشد.

 

منبع: همشهری آنلاین