همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که کودکانی که در تابستان متولد می‌شوند در بحث ریاضیات از همکلاسی‌های خود که در زمستان متولد شده‌اند عقب می‌مانند.

مهر نوشت: کودکانی که بین ماه‌های می تا آگوست (اردیبهشت تا شهریور) متولد می‌شوند تا یک سوم بیشتر به یادگیری مهارت‌های ریاضی نیاز دارند.

این گزارش که توسط تراست "هرکودک یک شانس دارد" انجام شده و طی آن 47 هزار و 237 کودک بین 6 تا هفت سال که در مهارت‌های ریاضی از سایر کودک‌ها ضعیف‌تر بوده‌اند مورد بررسی قرار گرفتند.

این تحقیق نشان می‌دهد که کودکانی که در تابستان متولد شده‌اند، در بحث ریاضیات 13 ماه عقب‌تر از متوسط گروه سنی خود قرار دارند.

نتایج این تحقیق پس از تحقیق جداگانه‌ای منتشر شده که نشان می‌داد کودکانی که در تابستان متولد شده‌اند احتمالاً در مدرسه نسبت به سایرین کمتر احساس شادی می‌کنند، احساس عزت نفس کمتری دارند و احتمال پذیرفته شدن آنها در دانشگاه‌های برتر کمتر است.

احتمال اینکه دانش آموزان پسر با ارقام مشکل بیشتری داشته باشند و نیازهای آموزشی خاصی داشته باشند بیشتر است.

طرح آموزشی دانشگاه اج‌ هیل پس از 3.7 ماه آموزش بیشتر برای این کودکان توانستند به یک نتیجه آموزشهای 15.7 ماهه دست یابند. از سوی دیگر نتایج این تحقیقات نشان می دهد که کودکانی که در قالب گروه ها آموزش می بینند پیشرفت قابل توجهی نسبت به کودکانی که به طور انفرادی آموزش دیده ، ندارند.

آخرین ارقام این تحقیق توسط دانشگاه اج هیل تدوین شده که آموزش را برای این برنامه تحت عنوان " هرکودکی حساب می‌شود" فراهم کرده است.

طرح این پروژه در اصل با مدیریت و بودجه مستقیم دپارتمان آموزش بریتانیا فراهم شده است و اکنون توسط دانشگاه اج هیل اداره می‌شود و به دو طرح شمارش ارقام و شماره یک در کلاس تبدیل شده است.

منبع: همشهری آنلاین