تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۳

شیراز: شهردار شیراز از آغاز فعالیت همیاران شهرداری شیراز برای نخستین‌بار در کشور با اولویت ورود این افراد در مباحث عمرانی و فرهنگی خبر داد.

 عیلرضا پاک‌فطرت در همایش بسیج و همیاران شهرداری شیراز گفت: از مهم‌ترین اهداف تشکیل شهرداری‌ها افزایش مشارکت مردمی و ارتقای فرهنگ شهروندی است. وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان باید به‌خوبی با محیط شهری خود آشنا شوند، افزود: لازمه همکاری، شناخت و توجه به‌داشته‌های یک‌شهر است که در این میان حضور همیاران شهرداری باعث سرعت بخشیدن به پروژه‌ها و کاهش هزینه‌ها می‌شود. پاک‌فطرت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌ها و هزینه‌های مختلف شهرداری این شهر گفت: روزانه هزار و 50تن زباله در شیراز تولید و جمع‌آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار در شهر شیراز توانستیم تولید برق از زباله را داشته باشیم که در حال حاضر یک‌مگابایت برق از زباله‌ها تولید و به بازار مصرف وارد می‌شود. شهردار شیراز درخصوص وضعیت فضای سبز عمومی این شهر نیز گفت: به غیر از باغات خصوصی، سه‌هزار و 630هکتار مساحت فضای سبز عمومی این شهر است که سرانه فضای سبز هر نفر در شیراز 16مترمربع است.