همشهری آنلاین: نابغه تنیس روی میز ایران در حالی برای اولین بار در مسابقات فینال تورهای جهانی شرکت می کند که فقط یک نفر از وی بالاتر است.

به گزارش سایت خبری فدراسیون تنیس روی میز، نوشاد عالمیان، چپ دست استثنایی پینگ پنگ ایران که در بازی‌های المپیک 2012 لندن با کسب دو پیروزی ارزشمند رکوردی تاریخی برای تنیس روی میز ایران از خود به جای گذاشت، برای حضور در فینال تورهای جهانی راهی چین شد.

نوشاد با کسب دو عنوان قهرمانی در تورهای جهانی آلمان و کویت و دو عنوان سومی در مسابقات جهانی کره جنوبی و لهستان توانست با کسب امتیازات لازم جواز حضور در فینال تورهای جهانی را در رده سنی امید به دست آورد.

براساس این گزارش در سال 2012 در مجموع 16 مسابقه در قاره‌های مختلف جهان برگزار شد که از بین آنها 15 بازیکن برتر در رده سنی بزرگسالان، 8 بازیکن برتر در رده سنی امید و 8 تیم دو نفره که موفق به کسب بالاترین امتیازات شده بودند در هانگ ژوی چین دوباره به مصاف هم خواهد رفت.

عالمیان در تورهای جهانی کویت 1400 امتیاز، کره جنوبی 350 امتیاز، آلمان 1680 امتیاز، لهستان 350 امتیاز و در مجموع 3780 امتیاز را از آن خود کرد تا بعد از چین آن از چین تایپه، دومین بازیکن رده سنی امید باشد که در فینال تورهای جهانی شرکت می‌کند.

پس از این دو، پاتریک فرانزیسکی از آلمان، یوتو مواتسو از ژاپن، سیمون گایوری از فرانسه، فنگ چن از سنگاپور، جونگ پونگ سیک از کره جنوبی و کارسون از سوئد قرار دارند.

رقابت‌های فینال تورهای جهانی از 16 تا 19 آذرماه به میزبانی هانگ ژو در چین برگزار می‌شود و در مجموع یک میلیون و 16 هزار دلار جایزه نقدی دارد.

گفتنی است احمد جعفری‌پور به عنوان مربی، به همراه نوشاد عالمیان راهی چین شد.

 

منبع: همشهری آنلاین