گروه حــوادث: دزد مــسلــح طلافروشی درحالی‌که یک قبضه کلاشینکف و یک کلت کمری در اختیار داشت، در مخفیگاهش به محاصره پلیس درآمد و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

عصر یکم آذر ماه، زمانی که مرد طلافروش در مغازه‌اش در حوالی میدان شهدای شهرستان ایلام مشغول انجام کارهای روزانه بود، دو جوان نقابدار سوار بر یک موتورسیکلت پالس در مقابل طلافروشی توقف کردند. یکی از آنها که کلت کمری در دست داشت با حرکتی سریع وارد مغازه شد و دیگری که مسلح به یک قبضه کلاشینکف بود، بیرون از مغازه ایستاد. دزد نقابدار لوله سلاحش را به طرف صاحب مغازه نشانه رفت و با تهدید از او خواست که همه طلاها و پول‌های داخل گاوصندوق را در ساکی بریزد که او همراه خود داشت. مرد مغازه‌دار که وحشت کرده بود، به دستور مرد مسلح عمل کرد اما دقایقی بعد اتفاق خونینی رخ داد.

صاحب مغازه طلافروشی می‌گوید: حدود یک‌ماه قبل از این سرقت نیز مغازه‌ام هدف دزدان قرار گرفته بود. در جریان آن سرقت، دزدان مسلح با تیراندازی مرا مجروح کرده بودند و من مدتی را در بیمارستان بستری بودم و تازه از آنجا مرخص شده بودم.وی ادامه داد: تجربه سرقت قبلی باعث شد که این بار وقتی دزد مسلح شروع به تهدید من کرد، در برابرش مقاومت نکنم.

من داشتم طلاها را داخل ساک می‌ریختم که در همین هنگام صدای شلیک گلوله‌ای را از بیرون مغازه شنیدم. سارق نقاب‌دار دیگری که بیرون مغازه ایستاده بود و یک اسلحه کلاشینکف در دست داشت شروع به تیراندازی هوایی کرد. او با این کار نمی‌گذاشت کسی به مغازه نزدیک شود و بعد شیشه ویترین مغازه را با قنداق تفنگ شکست و از بیرون شروع به جمع کردن طلاهای داخل ویترین کرد. لحظاتی بعد، وقتی دزدان قصد فرار داشتند، با یکی از آنها که داخل مغازه بود درگیر شدم و او به‌دست و شکمم شلیک کرد و از مغازه خارج شد.

در همین لحظه پدر مرد طلافروش که متوجه سرقت شده بود، از خانه‌شان در نزدیکی طلافروشی بیرون آمد و برای کمک به پسرش به طرف مغازه او دوید اما وی نیز هدف اصابت گلوله دزدان قرار گرفت و مجروح شد.به غیراز این پدر و پسر، مرد جوانی هم که آن روز برای خرید با همسرش به میدان شهدای ایلام رفته بود، وقتی در حال پیاده شدن از خودرویش بود توسط یکی از سارقان مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه دست مصدوم شد.

سارقان مسلح پس از مجروح کردن سه نفر، سوار بر موتورسیکلت پا به فرار گذاشتند و از همان زمان تحقیقات برای دستگیری آنها شروع شد.ماموران با اطلاعاتی که در صحنه سرقت به‌دست آورده بودند و استفاده از منابع و مخبرین خود توانستند در کمتر از 48ساعت، یکی از دزدان را شناسایی کنند.مخفیگاه این مرد در ایلام به محاصره پلیس درآمد و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. با کشف نیم کیلو طلا و مقداری پول نقد در مخفیگاه این مرد، وی به اداره آگاهی انتقال یافت و در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه و مجروح کردن سه نفر با شلیک گلوله اعتراف کرد.

با دستگیری این مرد، جست‌وجو برای به دام انداختن همدست او ادامه یافت اما وی که از بازداشت دوستش باخبر شده بود، زندگی مخفیانه‌ای درپیش گرفت. با این حال تمامی آشنایان و دوستان این مرد شناسایی و زیرنظر گرفته شدند تا اینکه اواخر هفته گذشته، مخفیگاه دومین دزد مسلح نیز شناسایی شد.

سردار دولتی، رئیس پلیس استان ایلام در گفت‌وگو با همشهری گفت: پنجشنبه گذشته، محل اختفای دومین عضو باند محاصره شد و از آنجا که وی مسلح بود، مأموران به انتظار فرصتی مناسب برای دستگیری او نشستند.وی ادامه داد: در نهایت این مرد نیز در عملیاتی غافلگیرانه به دام افتاد و همزمان با او فرد دیگری نیز که در فراری دادن دزدان از محل سرقت با آنها همکاری کرده بود، دستگیر شد.

 

منبع: همشهری آنلاین