گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن به دولت توصیه کرد که برای اول خردادماه خود را آماده کند و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش خبرنگارهمشهری، دکتر حدادعادل در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود درسال 86 اجرای سهمیه‌بندی بنزین راکاری پیچیده، گسترده ودشوار دانست و گفت: ضرورت دارد دولت آمادگی لازم رابرای تشکیل کارگروه‌های متعدد جهت اجرای این مصوبه‌ مجلس داشته باشد تاپس از اول خردادماه شاهد نابسامانی‌ در این خصوص نباشیم.

حدادعادل با بیان این که هم رئیس‌جمهور و هم نمایندگان حق دارند برای هرتغییری لایحه یا طرح بدهند، گفت: شخصا فکرمی‌کنم کار لازمی‌که باید درباره بنزین و گازوئیل صورت گیرد استفاده ازفرصت موجود برای اجرای مصوبه‌ مجلس است.

وی افزود: ذهن دولت و مجلس باید بیشترمعطوف به این ضرورت باشد ونباید این فرصت سی وچند روزه‌ باقیمانده تا اول خرداد را ازدست داده وبه بهانه‌ افزایش مختصرقیمت بنزین یا گازوئیل شاهد هرج ومرج درقیمت‌ها ویا دراجرای سهمیه‌بندی باشیم.

رئیس مجلس خبر داد که احمدی‌نژاد طی روزهای آینده برای ارائه گزارش درباره برنامه چهارم به خانه ملت خواهد رفت.

حداد عادل افزود: رئیس جمهوری بخشی از این گزارش را در هنگام تقدیم لایحه بودجه به اطلاع مجلس رسانده بود و تصور ایشان این بود که همان توضیحات کفایت می‌کنند.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه با معاون پارلمانی رئیس جمهوری صحبت کردم و تصور می‌کنم در روزهای آتی باید منتظر حضور رئیس جمهوری برای ارائه گزارش سالانه قانون برنامه چهارم توسعه باشیم.

ترفند انتخابات

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صحبت از ردصلاحیت‌های گسترده در انتخابات مجلس هشتم نوعی ترفند انتخاباتی است افزود: این‌که جریانی، یک ماه مانده به انتخابات نگرانی خود را از ردصلاحیت‌ها اعلام می‌کند از ترفندهای انتخاباتی است که قبلا هم آزموده شده ولی جواب نداده است.

وی ادامه داد: وظیفه دولت این است که با انصاف و بی طرفی قانون انتخابات را اجرا کند چراکه اجرای دقیق قانون می‌تواند ضامن رعایت عدالت و بی طرفی در انتخابات باشد.

نماینده تهران با اشاره به تجربه برگزاری انتخابات اخیر شوراها افزود: علی‌رغم موج کوتاهی که در مدت انتخابات ایجاد شد، این باور عمومی به وجود نیامد که انتخابات شوراها غیرواقعی بوده است و ما امیدواریم همین شیوه در انتخابات مجلس هم رعایت شود.

تاراج میراث فرهنگی

حداد عادل در ادامه درمورد تاراج میراث فرهنگی ایران و حراج آن در اروپا گفت: مجلس در پیگیری این مسأله مصمم است و این امر را می‌توان در نطق‌ها و تذکرات نمایندگان مشاهده کرد.

وی درخصوص ضعف قوانین موجود در این زمینه گفت: اگر هم قرار است این خلل پر شود بهتر است دولت در این زمینه پیش‌قدم شود اما در کنار این مسائل دشمنی استکبار را نباید از یاد برد چراکه همه مسأله به‌خاطر کوتاهی مسئولان ما نیست بلکه به‌خاطر این است که آنها عظمت ملت ایران را نمی‌خواهند. نمونه این امر را هم می‌توان در فیلم 300 مشاهده کرد.

مصوبه جدید مجمع

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درمورد مصوبه اخیر این مجمع درمورد پرهیز از تغییرات گسترده براساس گرایش‌های سیاسی گفت: این تصمیم مجمع ربطی به هیچ دولت خاصی ندارد و از گذشته هم مطرح بوده که با تغییر دولت‌ها نباید تجربه‌ها نابود و بدنه کارشناسی خالی شود لذا این تصمیم ربطی به دولت فعلی ندارد.

فرصت باقی‌مانده

حداد عادل در مورد فرصت باقی‌مانده از عمر مجلس هفتم هم گفت: در فرصت باقی‌مانده تلاش می‌کنیم در حدی که آیین‌نامه اجازه می‌دهد برای قانونگذاری مؤثرتر بهره ببریم تا منافع بیشتری عاید مردم شود.

وی ادامه داد: در این خصوص مشورت‌هایی با سایر اعضای هیات رئیسه داشته‌ایم تا از اهرم‌های آیین‌نامه‌ای در این خصوص بهره گیریم.