همشهری آنلاین: جهت‌یابی ایران در مسابقات جهانی چک و فنلاند شرکت می‌کند.

انجمن جهت‌یابی در نظر دارد اولین کارگاه آموزشی خود را در دو دوره و هر دوره را به مدت سه روز در تهران برگزار کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، دوره اول این کارگاه از 9 تا 11 دی ماه و دوره دوم از 27 تا 29 دی ماه در باشگاه فرهنگی ورزشی شهید دستگردی (پاس) برگزار می‌شود.

طبق اعلام این انجمن، افراد ۱۸ تا ۳۰ سال می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند که پس از پایان دوره‌ها گواهینامه رسمی اعطاء خواهد شد.

این کارگاه اولین مرحله از سلسله مراحل آموزشی جهت‌‌یابی از مقدماتی تا پیشرفته می‌باشد که با هدف تربیت ورزشکار، مربی و داور در تیم جهت‌یابی کشور برگزار خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاع از شرایط دوره‌ها به سایت انجمن www.jahatyabi.ir مراجعه کنند.

نادر ضربعلی زاده، دبیر انجمن جهت یابی در گفتگو با سایت فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: این کارگاه چندین نوبت و تا هجدهم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت که در واقع این حرکت، نخستین قدم انجمن جهت‌یابی برای آشنایی مردم و علاقه‌مندان به این رشته جالب است.

وی اظهار داشت: مقرر شده است تا 15 استان را در فاز نخست فعال کنیم. در این راستا استان‌های فارس، مازندران، گیلان و گلستان در اولویت هستند و از پتانسیل بالایی برخوردارند.

وی افزود: پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی (مقدماتی و پیشرفته)، بهترین‌ها برای حضور در مسابقات استانی - منطقه‌ای آماده می‌شوند تا به مرور آنها را آماده حضور در مسابقات قهرمانی کشور در سال 92 کنیم.

همچنین بنا داریم سال آینده در مسابقات جوانان جهان در جمهوری چک و قهرمانی بزرگسالان جهان در فنلاند حضور یابیم. البته قرار است در اولین دوره مسابقات آسیا نیزشرکت کنیم که هنوز میزبان آن مشخص نشده ولی ما به عنوان مدعی شماره یک قاره، در آن حضوری فعال خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جهت‌یابی در ایران 22 سال قدمت دارد و پیشتر در قالب تیم نیروهای مسلح در سوئیس، کروواسی، استونی و برزیل حضور یافته که آخرین بار درسال 1390 در ریودوژانیرو شرکت کرد. در مسابقات جهانی برزیل در میان 35 کشور، عنوان پانزدهمی دنیا را تصاحب کردیم، ضمن این که در میان هفت کشور آسیایی، تیم اول آسیا شدیم.

منبع: همشهری آنلاین