سال قطع یارانههای حملونقل، برای شهروندان تهرانی رنگ و نمایی دیگر دارد.نگاهی به عملیات عمرانی مترو در سالجاری نشان میدهد که پس از تکمیل خط چهار شهری حدفاصل میدان کلاهدوز تا اکباتان و آغاز روند ساخت خطوط پنج و هفت، تونل خط سه وارد کار شبانهروزی برای تکمیل خطی دیگر از خطوط قطارهای شهری شد و امروز فاز اول این خط، پس از ماهها کار و تلاش به ثمر نشسته است.
محمد منتظری، نماینده اتحادیه جهانی حملونقل عمومی (UITP) در تهران در اینباره گفت: وجود مترو در هر شهر و کشوری نشاندهنده میزان پیشرفت و توسعه است. متروی تهران به لحاظ طول شبکه خطوط جزو 20شهر برتر و از نظر میزان جابهجایی مسافران جزو 10شهر برتر دنیا بهشمار میآید. به گفته نماینده اتحادیه جهانی حملونقل عمومی، خط سه مترو یکی از خطوط مهم و پرمسافر شبکه متروی پایتخت محسوب میشود و بهرهبرداری از بخش میانی این خط دسترسی بیشتر و آسانتر شهروندان به شبکه مترو را فراهم میسازد. هر ایستگاه جدید مترو با توجه به موقعیت و نقشاش در شبکه خطوط میتواند جاذب 10تا 100هزار مسافر در روز باشد و خط سه پس از تکمیل این خط میتواند جاذب بیشترین حجم مسافران شهر باشد.
همچنین سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون شهردار تهران دیروز در اینباره گفت: زمان آن رسیده که مردم بدانند پولی که از عوارض دریافتی از آنها بهدست میآید و پولی که از محل بودجههای میلیاردی حاصل از فروش نفت بهدست میآید، کجا و چگونه هزینه میشود. به گفته مسئولان شهری تا پایان سالجاری 12کیلومتر از بخش میانی خط سه مترو نیز مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و به این ترتیب شاهد افتتاح 19کیلومتر خط جدید مترو در سال 91خواهیم بود.