همشهری آنلاین: انگیزه احتمالی مرد مسلحی که با حمله‌ای جنون‌آمیز به مدرسه‌ای در کانتیکت آمریکا منجر به مرگ 20 خردسال و 6 بزرگسال شد توسط آشنایان این قاتل آشکار شد.

به گزارش فاکس نیوز، همسایگان و آشنایان خانواده این جوان 20 ساله که طی تیر‌اندازی در دبستانی در کانتیکت آمریکا جان 20 کودک بی‌گناه و 6 نفر از کارمندان مدرسه را گرفت، احتمال می‌دهند انگیزه وی برای انجام این قتل عام وحشیانه آگاهی از نیت مادرش برای سپردن او به بیمارستان روانی بوده است.

به گفته یکی از همسایگان خانواده لنزا،‌ ادام لنزای 20 ساله به خاطر اینکه فکر می‌کرد مادرش مدرسه را بیشتر از او دوست دارد، پس از کشتن مادرش در صبح روز جمعه 14 دسامبر 2012، مدرسه ابتدایی سندی‌هوک در شهر نیوتاون را هدف گلوله‌های خود قرار داد. این اطلاعات توسط جاشوا فلش‌من یکی از اعضای نیروی دریایی آمریکا که در همسایگی این خانواده زندگی می‌کرد و مدتها با آنها آشنا بود بیان شده است.

به گفته وی ادام از قصد مادرش برای سپردن وی به مرکز روان‌درمانی آگاهی یافته بود و از این موضوع بسیار ناراحت بود و گفته بود که مادرش فقط می‌خواهد از دست او راحت شود. وی از این موضوع بسیار عصبانی بوده و احتمال می‌رود از روی همین عصبانیت دست به چنین جنایت وحشتناکی زده باشد.

یکی از مقامات قضایی ارشد که پیگیری این پرونده را به عهده دارد تایید کرد که خشم لانزا از برنامه مادرش برای درمان روانی وی به عنوان انگیزه‌ای احتمالی برای تیر‌اندازی مرگبار در مدرسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. فلش‌من می‌گوید که مادر ادام درحال پرکردن مدارکی برای سپردن حق نگه‌داری از پسر بیمارش به مرکزی روان‌درمانی بود،‌اما این موضوع قابل تایید نیست زیرا به گفته مقامات قضایی چنین مدارکی محرمانه باقی خواهند ماند.

به گفته فلش‌من، ادام در زمان کودکی در مدرسه و پیش‌دبستانی سندی‌هوک حضور داشت،‌جایی که مادرش،‌نانسی لانزا برای سالها در آنجا به صورت داوطلبانه کار می‌کرد. دو منبع قانونی اعلام کرده‌اند که نانسی لانزا برای کار با کودکستانی‌ها در این دبستان داوطلب شده بود و بیشتر قربانیان ادام نیز کلاس‌اولی‌هایی بوده‌اند که نانسی سال پیش با آنها کلاس داشته‌است. همچنین نانسی از دوستان صمیمی مدیر و روانشناس مدرسه بوده است که هردوی این افراد نیز در این تیر‌اندازی کشته شده‌اند.

دیگر همسایگان خانواده لانزا نیز تایید کرده‌اند که نانسی توانایی نگهداری از پسر بیمارش را به تنهایی نداشته و بارها اعلام کرده که برای این‌کار به کمک نیاز دارد. به نظر می‌رسد ادام لانزا به بیماری سندرون اسپگر مبتلا بوده، قسمی از بیماری اوتیسم که مشکلات نامشخص روحی و احساسی را به بار می‌آورد و نانسی از این رو قصد داشته برای نگه‌داری از پسرش از مرکزی درمانی کمک بگیرد.

به گفته مقامات دانشگاه کانتیکت غربی،‌ادام از هوش بسیار بالایی برخوردار بوده و در سن 16 سالگی توانسته با نمرات عالی در کلاس‌های کالج شرکت کند. وی همچنین در درس کامپیوتر نیز بسیار موفق بوده‌است.

منبع: همشهری آنلاین