همشهری آنلاین: در چارچوب دیدارهای یک هشتم نهایی جام حذفی آلمان تیم بایرن مونیخ با پیروزی بر میزبان خود، آگسبورگ به دور بعد راه یافت. بحران تیم شالکه اما همچنان ادامه دارد. این تیم در دیدار خانگی از ماینتس شکست خورد.

شامگاه سه‌شنبه (۱۸ دسامبر / ۲۸ آذر) چهار پیکار از هشت دیدار مرحله‌ یک هشتم نهایی جام حذفی آلمان برگزار شد.

تیم صاحب‌نام بایرن مونیخ که در رقابت‌های بوندس‌لیگا یکه‌تازی می‌کند و صدرنشین است، توانست با نتیجه ۲ بر 0 از سد میزبان خود، آگسبورگ بگذرد و به دور یک چهارم نهایی راه یابد.

در حالی که مونیخی‌ها توانستند به موفقیت‌های خود در عرصه رقابت‌های ملی ادامه دهند، تیم بحران‌زده شالکه در زمین خود متحمل ضربه‌ای سخت شد و با نتیجه ۲ بر 1 از ماینتس شکست خورد.

ینس کلر که در آغاز هفته جاری به عنوان سرمربی جدید شالکه و جانشین هوب استیونس انتخاب شده بود، در همان نخستین ماموریتش با ناکامی روبرو شد.

تیم فرایبورگ که از تیم‌های موفق فصل جاری بوندس‌لیگاست نیز پیکار دور یک هشتم نهایی را با کامیابی پشت سر گذاشت و با نتیجه یک بر صفر، میزبان دسته سومی خود، کارلسروهه را مغلوب کرد.

غافلگیرکننده‌ترین نتیجه اما در رویارویی تیم‌های فورتونا دوسلدورف و اشتوتگارتر کیکرز حاصل شد. اشتوتگارتر کیکرز که در لیگ دسته سوم آلمان حضور دارد، توانست با نتیجه ۲ بر 0، مهمان دسته اولی خود را مغلوب کند و در جمع هشت تیم برتر آلمان در جام حذفی قرار گیرد.

شامگاه چهارشنبه (۱۹ دسامبر / ۲۹ آذر) نیز چهار دیدار باقیمانده مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی آلمان برگزار ‌شد.

دیدنی‌ترین پیکار بدون شک رویارویی بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی و تیم هانوفر بود که با پیروزی قاطع دورتموندی‌ها خاتمه یافت.

دورتموند که به باور برخی کارشناسان با بازی جذاب خود غنای تازه‌ای به فوتبال اروپا بخشیده، مهمان خود را با نتیجه ۵ بر 1 درهم کوبید. چیرگی دورتموند به ویژه در نیمه‌ نخست این دیدار چنان محرز بود که تیم هانوفر حتی به ندرت فرصتی برای نفس کشیدن می‌یافت.

چهره درخشان این بازی که در حضور بیش از ۷۷ هزار تماشاگر برگزار شد، ماریو گوتزه، ملی‌پوش جوان دورتموند بود که سه گل از پنج گل تیمش را به ثمر رساند.

به گزارش دویچه‌وله، شامگاه چهارشنبه پس از انجام دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی، قرعه‌کشی پیکارهای دور بعد صورت گرفت.

حساس‌ترین دوئل دور یک چهارم نهایی، رویایی بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند خواهد بود که فینالیست‌های دوره‌ گذشته بودند.

در دیگر دیدارهای این مرحله تیم‌های دسته اولی ماینتس و فرایبورگ رویاروی هم قرار می‌گیرند، تیم دسته سومی کیکرز اوفن‌باخ میزبان وولفسبورگ خواهد بود و اشتوتگارت نیز در خانه خود به مصاف تیم دسته دومی بوخوم خواهد رفت.

دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آلمان روز چهارشنبه ۲۷ فوریه (9 اسفند) سال ۲۰۱۳ برگزار خواهد شد.

 

منبع: همشهری آنلاین