همشهری آنلاین: مرحله برگشت مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور از روز پنجشنبه هفتم دی ماه آغاز شد و تیم‌های پتروشیمی بندرامام، همیاری زنجان، مهرام تهران، صنایع پتروشیمی ماهشهر و دانشگاه آزاد تهران حریفان خود را شکست دادند.

کلیه مسابقات که مصادف با هفتم دی ماه سالروز درگذشت زنده یاد آیدین نیکخواه بهرامی بود با اعلام یک دقیقه سکوت قبل از بازی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، در یکی از حساس‌ترین مسابقات این هفته تیم همیاری زنجان در سالن 6000 نفری خود میزبان ماهان اصفهان بود که در رقابتی نزدیک موفق شد حریف قدرتمند خود را با نتیجه 52-54 شکست دهد. برای همیاری زنجان دیگو فاجاردو 17 امتیاز و 16 ریباند و آرن داودی 15 امتیاز کسب نمودند. با این نتیجه موقعیت دو تیم در جدول تغییری نکرد ولی اختلاف امتیازات آنها به حداقل رسید.

در بندر قشم بازی دو تیم مهرام تهران و استقلال زرین در وقت قانونی به تساوی رسید و مهرام در پنج دقیقه وقت اضافه و در روزی که بسیرویج و صمد نیکخواه بهرامی را به همراه نداشت موفق شد با نتیجه 71-77 بر میزبان خود غلبه نماید.

در تهران تیم دانشگاه آزاد پس از سه هفته ناکامی موفق شد نفت سپاهان را مغلوب نماید.

دیگر بازی حساس این هفته را البدر بندر کنگ و صنایع پتروشیمی ماهشهر در بندر کنگ برگزار نمودند که تیم صنایع پتروشیمی با درخشش لاله‌زاده که 29 امتیاز را برای تیم خود کسب نمود، موفق شد میزبان خود را 70-65 شکست داده و یک رده در جدول صعود نماید.

در آخرین بازی هفته تیم شهردادری گرگان میزبان تیم پتروشیمی بندر امام، صدر نشین مسابقات بود که علی‌رغم بازی خوب نتوانست نوار پیروزی‌های این تیم را قطع نماید و مسابقه را 75-67 واگذار نمود.

در پایان مسابقات هفته دهم تیم پتروشیمی بندر امام با 20 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و ماهان اصفهان و مهرام تهران با 18 امتیاز در رذه‌های دوم و سوم می‌باشند.

منبع: همشهری آنلاین