شهردار تهران گفت:امروز عده‌ای میراث‌خوار حماسه 9 دی هستند که در واقع همان جو فروشان گندم نما هستند و امروز مواضعشان نسبت به رهبری دیده می‌شود در حالی که 4 سال قبل این طور نبود.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف در همایش میثاق با ولایت به مناسبت بزرگداشت یوم‌الله 9 دی و به همت سازمان بسیج شهردرای تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان این که در حوزه‌ سیاست باید بدانیم که در راه دین، فدایی باشیم و پا به پای رهبری حرکت کنیم ،نه عقب‌تر نه جلوتر گفت :در عاشورا سران کسانی که اقدام به این حرکت کردند، آگاهانه به دنبال فتنه انگیزی بودند.

 

وی ادامه داد: حسین‌بن علی (ع) را منافقین ، کوردلان ، فتنه انگیزان و منحرفین به شهادت رساندند، البته تحت نام اسلام این کار را کردند و احساسشان این بود که اگر نصف روز جنگ را تمام کنند، موضوع را تمام کردند.

خلاصه صحبت‎های شهردار تهران به نقل از مهر از این قرار است:

  • باید بدانیم کربلا نمایشگاهی از معرفت و معنویت بود و انقلاب ما ریشه در نهضت امام حسین (ع) دارد. پس باید درک عمیق از این موضوع داشته باشیم و بدانیم امروز همان منافقین، منحرفین و فتنه گران با ابزار مختلف به دنبال این هستند که دیانت، ولایت و عقلانیت ما را از ما بگیرند.
  • نفس اربعین در این است که حادثه عاشورا را تحلیل کنیم که چگونه منحرفین، منافقین و فتنه انگیزان رسوا شدند و جامعه اسلامی فهم کند که چگونه از ولایت جدا نشود. چون جدا از ولایت بودن یعنی پشت سر یا جلوی ولایت و با فاصله از امام حرکت کردن.
  • اگر فتنه گران فائق آیند و دیانت و ولایت و عقلانیت ما را بگیرند، به اهداف خود رسیده‌اند. فتنه متعلق به مقطع کوتاه نیست و تمام شدنی نخواهد بود، تا زمانی که ما در مسیر عاشورا حرکت کنیم، فتنه سایه به سایه ما خواهد آمد.
  •  امروز چهره‌ بسیاری از افراد بر ملا شده است، که جو فروشی می‌کنند، اما گندم نمایی. این افراد دل و شعارشان تفاوت می‌کند، چون برای فتنه انگیزی در انقلاب راهی جز تهمت، دروغ، انگ زدن و قرارگرفتن در مسیر بده و بستان‌ها نمی‌بینند و امروز که زمان گذشته است چهره‌شان قابل مشاهده است.
  •  یکی از مهمترین ویژگی‌های 9 دی این است که دشمن شناسی و وقت شناسی را به ما یاد می‌دهد. ‌9 دی یک مناسک سیاسی برای دایه داران انقلاب اسلامی است تا به تجزیه و تحلیل دقیق بپردازند با آن رفتار شعاری نکنند. البته شعار هم خوب است، اما تنها با شعار نمی‌توان کار را دنبال کرد.
  •  بعضی افراد در حوادث سیاسی مکر و حیله را پیشه می‌کنند. برخی دیگر در حوادث سیاسی به دنبال بده و بستان هستند، مثل بعضی جریانات سیاسی که امروز در کشور ما وجود دارند. اما در مقابل کسانی را شاهد هستیم که با فرهنگ عاشورایی حسینی در حوادث سیاسی فدایی و اعتقادی عمل می‌کنند که نتیجه آن پیروزی مقتول بر قاتل است.
  • درجلسه‌ چهارم تیرماه سال 88 در سالن برچ میلاد گفتم حواسمان باشد که انحراف و فتنه در دو لبه یک قیچی با شعار مخالف به دنبال بریدن ریشه اسلام هستند و جریان‌هایی در ظاهر شعار انقلابی می‌دهند و حتی داغ‌تر از حزب‌اللهی‌ها هستند و جلوتر از رهبری حرکت می‌کنند در حالی که همیشه تاکید رهبری بر آرام سازی و شفاف سازی بوده است، یعنی حرفی نزنید که باعث ایجاد تهیج و فرصت سازی برای فتنه‌گران شود. پس موضع نگرفتن در این مواقع همین قدر بد است که موضع بگیریم و جلوتر از رهبری بدویم.
  • امروز برخی جریانات دیده می‌شوند که اهدافی غیر از اهداف حزب‌اللهی‌های متدین، دل‌داده و بی‌حب و بغض را دارند که جز گوش به فرمان رهبری نیستند.حزب‌اللهی های متدین معتقدندنه کندتر، نه تندتر و نه جلوتر و عقب‌تر از رهبری باید حرکت کرد و دنبال داد و ستد سیاسی نیستند، بلکه می‌خواهند از دین و انقلاب دفاع کنند.
  •  برخی می‌پرسند اگر سران فتنه عذرخواهی کنند، می‌توانند به صحنه برگردند. به طور کل این استدلال را غلط می‌دانم، چون همان طور که در حادثه عاشورا کسانی به عنوان سیاهی لشگر اشتباه کردند و به مراتب با کسانی که سران قضیه بودند و آگاهانه آمدند تفاوت می‌کنند در جریان فتنه نیز سران فتنه که آگاهانه به میدان آمدند بامردم عادی تفاوت می‌کنند.
  •  این سوال را امروز کسانی می‌پرسند که روزی حتی رای برخی از توده مردم را باطل می‌دانستند و امروز سوال می‌کنند آیا سران فتنه با عذرخواهی می‌توانند بیایند در حالی که وقتی سران فتنه با قصد براندازی آمده‌اند در پیشگاه خدا و قانون مجرم هستند. پس این که بگوییم سران فتنه با عذرخواهی برگردند، حرف غلطی است.
  •  باید تلاشمان این باشد تا تحلیل دقیق و عمیق داشته باشیم و گول شعارهای به ظاهر انقلابی را نخوریم.اینطور نباید باشد که هر زمان آقا حرفی زد که خوشمان آمد در آن مسیر پیش برویم و هر جا نپسندیدیم بگویم توفیق حضور پیدا نمی‌کنیم.
  •  امروز عده‌ای آنچنان از دفاع مقدس حرف می‌زنند که به جای آنکه میراث‌دار انقلاب باشند، میراث‌خوار انقلاب شده‌اند و امروز عده‌ای میراث‌خوار حماسه 9 دی هستند که در واقع همان جو فروشان گندم نما هستند و امروز مواضعشان نسبت به رهبری دیده می‌شود در حالی که 4 سال قبل این طور نبود.
  •  نباید ذره‌ای دست از مسیر ولایت برداریم، گفت: اگر کسی داغ‌تر از رهبری حرف بزند به همان میزان شک کنید که سست عنصران به دنبال رهبری نمی‌آیند و امروز این خطر وجود دارد.
  •  امروز احتیاج به وحدت داریم و باید همگرا باشیم و یکدیگر را حذف نکنیم.وقتی می‌گوییم وحدت یعنی وحدت روی نظام، اسلام و وحدت جز در حول ولایت بزرگترین تفرقه است.
  •  طرح مباحثی چون وحدت ملی و سیاسی دیگر چه معنایی دارد؟، در نظام دینی و ولایی هستیم و وحدت بدون شک اساس کار ماست. اما وحدت حول محور ولایت. وی با تاکید بر این که هر تجمع بزرگ خارج از خیمه ولایت بزرگترین تفرقه است، افزود: حتما فتنه 88 قابل قیاس با گذشته نبوده و بسیار پیچیده بود، اما سال 82 هم این اتفاق افتاد و از 23 خرداد به مدت 25 روز در تهران روز و شب درگیری بود و جریان اعتصاب مجلس ششم اتفاق افتاد. همچنین تعدادی ازاستانداران و فرمانداران و وزراء استعفا دادند و در آن زمان رد پای جوفروشان گندم نمای امروز دیده نمی‌شد و حتی رد پای آنها در سال 78 و حادثه 18 تیر هم دیده نشد. پس آنها دلال است و به دنبال بده و بستان می‌آیند و کاسه داده‌اند که قدح بگیرند و نیامده‌اند که خالصانه پای ولایت بایستند و اگر قدح برایشان برنگردد خودشان سران فتنه پیش رو می‌شود.
  • بسیج افراط و تفریط نمی‌کند و هرگز از مسیر تهمت و غیبت و دروغ و ریا از انقلاب دفاع نخواهد کرد، چون آن را باطل می‌داند. امروز شناسنامه همه معلوم است و همان طور که قبول داریم ملاک حال افراد است، باید توجه کنیم کسانی هیچ جای پایی در صحنه‌های انقلاب نداشته‌اند و یک دفعه خود را از هر انقلابی انقلابی تر می‌دانند که این مساله‌ای خطرناک است.
  • ولایت می‌ماند اگر ما بر شهادت و شهامت اصرار بورزیم و بایستیم ،تاکید کرد: ولایت می‌ماند اگر من و شما د رکنار او بایستیم و با درک عمیق و بصیرت عاشورایی جریان فتنه و انقلاب را که می‌خواهند ما را از صراط مستقیم که مسیر ولایت است منحرف کنند، بشناسیم.
  •  اصولگرایی می‌ماند نه به عنوان جریان سیاسی و حزبی اظهار کرد: اصولگرایی می‌ماند به عنوان گفتمان امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری نه به عنوان جریانی که اسمش را عوض می‌کنند. پس اگر منظور از اصولگرایی جریان راست گذشته باشد که امروزاسمش را عوض کرده من اصولگرا نیستم، اما من اصولگرا هستم به معنای پیروی از گفتمان امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری.
  •  اصولگرا کسی است که به مردم خدمت بی‌منت کند و تلاش مجاهدانه در عمل و رفتار داشته باشد و البته اطاعت خاضعانه از رهبری کند و کارآمدی دین در اداره جامعه را سرلوحه خود قرار دهد و اگر ببیند برادری لرزید به او کمک می‌کند که نلرزد نه این که با لگد او را بیاندازد. پس حزب‌اللهی کسی را از قطار انقلاب پیاده نمی‌کند، مگر این که فتنه انگیزی کرده باشد.