همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر کودکان و نوجوان سازمان بهزیستی از اجرای قطعی طرح «خدمات مراقبتی به کودکان 7تا 11 ساله» به صورت پایلوت در چند استان صنعتی و پرجمعیت در سال 92 خبر داد و گفت: راه‌اندازی مهدهای دانش‌آموزی در راستای استحکام نهاد خانواده است.

الوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اجرای طرح خدمات مراقبتی به کودکان 7 تا 11 سال، عنوان کرد: سازمان بهزیستی بر اساس ماده واحده تاسیس خود وظیفه ارائه خدمات تخصصی به کودکان در راستای تحکیم نهاد خانواده را بر عهده دارد و ارائه بسیاری از خدمات پیشگیرانه در این راستا ارائه می‌شود.

وی افزود: بر اساس این سیاست‌های پیشگیرانه، طرح ارائه خدمات مراقبتی به این کودکان به صورت هدفمند کلید خورد.
مدیرکل دفتر کودکان و نوجوان سازمان بهزیستی در تشریح اجرای این طرح گفت: پدر و مادرهای کودکان 7 تا 11 ساله اغلب نیمه دوم روز را که کودکان از مدرسه فارغ می‌شوند، سر کار هستند و این موضوع خانواده‌ها را با مشکلات متعددی روبرو کرده و حتی باعث تزلزل در نهاد خانواده شده است.

لذا طراحی چنین فضایی کمک شایانی به تحکیم نهاد خانواده کرده و از شکنندگی روابط زوجین جلوگیری می‌کند؛ بدین ترتیب اندیشه ایجاد فضایی برای نگهداری از این کودکان بر اساس ماده واحده تاسیس سازمان بهزیستی کلید خورده است.

الوند در ادامه تاکید کرد: در این مکان کودکان و نوجوانان توسط گروه‌هی تخصصی نگهداری و به دروس و تکالیف آنها رسیدگی می‌شود.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوان سازمان بهزیستی ادامه داد: در این طرح جامع‌پذیری این کودکان، آشنایی آنها با اندیشه‌های اجتماعی، آموزش مباحث مرتبط با خرده‌فرهنگ‌های جامعه اسلامی ایرانی، ارائه خدمات مهارتی در راستای تحکیم روابط کودکان و والدین و ارتقای امنیت روانی کودکان آموزش داده می‌شود.

کودکان مشمول خدمات سازمان بهزیستی رنج سنی خاصی را شامل نمی‌شوند، چرا که ارائه خدمات مراقبتی محدود به سن خاصی نیست.

 

منبع: همشهری آنلاین