همشهری آنلاین: انتشار نسخه کاغذی مجله آمریکایی «نیوزویک» پس از 80 سال از روز سه شنبه اول ژانویه سال 2013 متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، نیوزویک که سابقه‌ای 80 ساله در زمینه انتشار مقالات و تحلیل‌های خبری دارد، به یک نشریه صرفاً آنلاین تبدیل شد.

  نیوزویک دیگر چاپ نمی‌شود؛ فقط آنلاین

آخرین نسخه چاپی این نشریه آمریکایی روز گذشته و در آخرین روز از سال 2012 منتشر شد.

این اقدام پس از کاهش درآمد حاصل از آگهی‌های تبلیغاتی به شیوه سنتی و افزوده شدن هر روزه بر تعداد مخاطبان نشریات آنلاین صورت گرفته است.

مجله خبری «نیوزویک» زمانی دومین نشریه هفتگی پرفروش (پس از تایم) بود، اما کاهش تیراژ و آگهی‌های تبلیغاتی، نیوزویک را به یک نشریه زیان‌ده تبدیل کرد.

در اوت 2010 بود که «نیوزویک» توسط کمپانی انتشاراتی واشنگتن پست به سیدنی هارمن فروخته شد و سه ماه پس از آن، با دیلی بیست ادغام شد.

تینا براون، بنیانگذار دیلی بیست آن زمان گفته بود که سایتش در هر ماه، بیش از 15 میلیون بازدیدکننده دارد که نسبت به سال گذشته، 70 درصد رشد داشته است.

وی کنار گذاشتن نسخه چاپی را «تصمیمی فوق‌العاده سخت» عنوان کرده بود.

منبع: همشهری آنلاین