همشهری آنلاین: با دعوت فدراسیون جهانی تنیس (ITF) و برای نخستین بار در تاریخ تنیس کشورمان، نماینده ای از ایران به عنوان مربی تیم منتخب غرب آسیا انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، از سوی فدراسیون جهانی تنیس، اکبر طاهری، مربی بین‌المللی کشورمان به عنوان مربی تیم تنیس منتخب غرب آسیا انتخاب شد تا وی تنیسورهای این تیم را در رقابت‌های تیمی آسیا که قرار است به میزبانی ویتنام برگزار شود همراهی کند.

این رقابت ها از ۲۵ بهمن ماه آغاز و به مدت ۲ هفته در هوشیمینه ویتنام پیگیری می‌شود که در نهایت تنیسورهای برتر این دوره از بازی‌ها جواز حضور در مسابقات بین قاره‌ای را به دست می‌آورند.

گفتنی است پیش از این نیز صدف صدق وزیری، تنیسور نوجوان کشورمان به عضویت تیم منتخب غرب آسیا درآمده بود.

اکبر طاهری گفت: انتخاب شدنم به عنوان مربی تیم منتخب غرب آسیا افتخاری بزرگ محسوب می‌شود و امیدوارم این موفقیت‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

وی افزود: در پی این انتخاب بنده تیم منتخب غرب آسیا را در رقابت‌های ویتنام همراهی خواهم کرد که در این تیم تنیسورهایی از کشورهای امارات، سوریه و یمن حضور دارند و قرار است پیش از برگزاری مسابقات، تمرینات آماده‌سازی را طی چند جلسه برپا کنیم. در این رقابت‌ها تنیسورهایی از کشورهای شرق آسیا نیز حضور دارند که با توجه به پیشرفت آنها می‌توان گفت که این پیکارها از سطح بسیار بالایی برخودار خواهد بود.

وی تصریح کرد: چندی پیش در کلاس مربیگری درجه ۳ که به میزبانی اسپانیا برگزار شد حضور پیدا کردم و همچنین به دلیل سوابق کاری گذشته از سوی فدراسیون جهانی به عنوان تنها ایرانی برای هدایت تیم منتخب غرب آسیا انتخاب شدم که رسیدن به این جایگاه موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

طاهری اظهار داشت: در حال حاضر یکی از اقدامات مثبت مسئولین فدراسیون تنیس کشورمان بها دادن به تنیسورهای رده‌های سنی پایه است که باعث شده هم اکنون به موفقیت‌های ارزشمندی دست پیدا کنیم که امیدوارم این اقدامات در رده سنی زیر ۱۸ سال نیز به خوبی اجرا شود تا شاهد پیشرفت قابل توجهی در آسیا باشیم.

 

منبع: همشهری آنلاین