همشهری آنلاین: ویکتور ایوانف رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه از کشف و ضبط 90 کیلوگرم هرویین در منطقه‌ای در استان مسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوانف روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: ماموران پلیس ویژه مبارزه با مواد مخدر این میزان مواد مخدر را از تبعه یک کشور آسیای مرکزی ساکن منطقه سربرنو-پرود در حومه مسکو به دست آوردند.

وی بدون ذکر تابعیت فرد دستگیر شده افزود: این فرد محموله های بزرگ مواد مخدر به روسیه قاچاق می کرد و ماموران از خانه وی 53 بسته به وزن بیش از یک کیلوگرم هرویین کشف کردند.

رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه گفت: در جریان تحقیقات از این قاچاقچی مواد مخدر، انبار مخفی کشف شد که در آن بیش از 30 کیلوگرم هرویین وجود داشت و در مجموع بیش از 90 کیلوگرم هرویین به دست آمد.

ایوانف همچنین از دستگیری یک قاچاقچی دیگر مواد مخدر در جاده ˈدنˈ (جاده مواصلاتی مسکو به جنوب روسیه) خبر داد که از وی 6 کیلوگرم هرویین کشف شد.

هفته گذشته هم سازمان امنیت فدرال روسیه از کشف 60 کیلوگرم مواد مخدر در این کشور توسط ماموران امنیتی خبر داد.

رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه، پیش تر اعلام کرد: در سال 2012 در روسیه 106 تن مواد مخدر کشف و ضبط شد که نسبت به سال پیش از آن رشد 70 درصدی را نشان می‌دهد.

سالانه حدود 30 هزار نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در روسیه جان خود را از دست می دهند.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر در روسیه مواد مخدر مصرف می کنند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها