همشهری‌آنلاین: خبرگزاری رسمی ایتالیا «آنسا» شامگاه دوشنبه از ناپدید شدن یک فروند هواپیمای جنگی اف شانزده متعلق به نیروی هوایی آمریکا در ایتالیا خبر داد.

واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز نوشت: این هواپیما به پایگاه نیروی هوایی آمریکا در آویانو در شمال ایتالیا تعلق داشت که تماس آن با برج مراقبت در ساعت 20 به وقت محلی قطع شد.

گارد ساحلی ایتالیا با در نظر گرفتن این احتمال که هواپیما در بخشی از آب‌های دریای آدریاتیک سقوط کرده باشد، نیروهایی را برای یافتن لاشه آن به منطقه اعزام کرده است.

در گزارش دیگری که در این زمینه منتشر شده آمده است: نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد هواپیمای اف 16 این کشور که دوشنبه پس از پرواز از پایگاهی در ایتالیا، ناپدید شد، احتمالا طی یک عملیات آموزشی بر فراز دریای آدریاتیک سقوط کرده است.

به گفته نیروی هوایی امریکا، از سرنوشت خلبان هواپیما اطلاعی در دست نیست. این هواپیما مدتی پس از برخاستن از پایگاه هوایی آویانو در شمال ایتالیا، ارتباط خود را با برج مراقبت پایگاه از دست داد.

نیروی گارد ساحلی ایتالیا همراه با نیروی هوایی آمریکا تمام طول شب را در بخش‌هایی از دریای آدریاتیک به جستجوی لاشه هواپیما پرداختند.

گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد به علت شرایط بسیار نامساعد جوی و بارش شدید برف و باران، میدان دید در آن منطقه بسیار محدود بود ولی یک لکه نفتی کوچک در سطح آب دریا پیدا شد که می‌تواند مربوط به سوخت هواپیما باشد.

نیروی هوایی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد این هواپیما با یک خلبان در حال اجرای یک ماموریت آموزشی بر فراز دریای آدریاتیک بود که ارتباطش در ساعت 20 به وقت محلی با برج مراقبت قطع شد و اکنون از سرنوشت خلبان اطلاعی در دست نیست.

یک بالگرد، چهار قایق تندرو گارد ساحلی ایتالیا و چهار کشتی غیرنظامی منطقه‌ای از دریای آدریاتیک واقع در 16 کیلومتری چرویا Cervia را جستجو می‌کنند. غواصان گارد ساحلی ایتالیا نیز با روشن شدن هوا وارد عمل خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین