این استانداردها، انتشار اکسیدهای نیتروژن (Nox)، هیدروکربنها (THC)، هیدروکربنهای بدون متان (NMHC)، مونوکسید کربن (CP) و ذرات معلق (PM) را در بر دارد.
حدود مجاز در این استاندارد بر اساس میزان وزن آلودگی خروجی به تفکیک آلاینده (برحسب گرم) بر مسافت طی شده(برحسب کیلومتر) و بر اساس گروه خودرو و نوع سوخت مصرفی بیان میشوند.
ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺳﻮﺧﺖ ﻳﻮﺭﻭ ۴ ﺍﺭﻭﭘﺎ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۵ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺳﻮﺧﺖ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ شرایط زیر را خواهد داشت:
ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﺩﺍﺭﺍﻯ ۳۵ ﺩﺭﺻﺪ ﺁﺭﻭﻣﺎﺗﻴﻚ، ۱۸ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻟﻔﻴﻦ، ﻳﻚ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﻨﺰﻥ، ۲.۷ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻛﺴﻴﮋﻥ، ppm ۵۰ ﺳﻮﻟﻔﻮﺭ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ بدون ﺳﺮﺏ.
ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻳﻮﺭﻭ ۵ ﺍﺭﻭﭘﺎ هم که در ساﻝ ۲۰۰۹ معرفی شد به این شرح است:
ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ۳۵ ﺩﺭﺻﺪ ﺁﺭﻭﻣﺎﺗﻴﻚ، ۱۸ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻟﻔﻴﻦ، ﻳﻚ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﻨﺰﻥ، ۲.۷ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻛﺴــﻴﮋﻥ، ppm ۱۰ ﺳﻮﻟﻔﻮﺭ و به طور کامل بدون ﺳﺮﺏ.
جدول مقایسه میزان آلاینده در انواع استاندارد بنزین یورو:
ردیف |
تاریخ |
مونوکسید کربن |
هیدورکربنها |
هیدروکربنهای بدون متان |
اکسیدهای نیتروژن |
HC+NOx |
ذرات معلق |
P*** |
یورو ۱ |
جولای ۹۲ |
۲.۷۲ (۳.۱۶) |
- |
- |
- |
۰.۹۷ (۱.۱۳) |
- |
- |
یورو ۲ |
ژانویه ۹۶ |
۲.۲ |
- |
- |
- |
۰.۵ |
- |
- |
یورو ۳ |
ژانویه ۲۰۰۰ |
۲.۳ |
۰.۲۰ |
- |
۰.۱۵ |
- |
- |
- |
یورو ۴ |
ژانویه ۲۰۰۵ |
۱.۰ |
۰.۱۰ |
- |
۰.۰۸ |
- |
- |
- |
یورو ۵ |
سپتامبر ۲۰۰۹ |
۱.۰۰۰ |
۰.۱۰۰ |
۰.۰۶۸ |
۰.۰۶۰ |
- |
۰.۰۰۵** |
- |
یورو ۶ |
سپتامبر ۲۰۱۴ |
۱.۰۰۰ |
۰.۱۰۰ |
۰.۰۶۸ |
۰.۰۶۰ |
- |
۰.۰۰۵** |
- |