مرحله دوم از فاز سه بنزین‌سازی‌ پالایشگاه آبادان روز پنجشنبه در آیینی با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور و جمعی از مقامات کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، با افتتاح این مرحله از بنزین‌سازی‌ روزانه دومیلیون لیتربنزین فوق سوپر با اکتان 94 و 95 به بالا به ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه آبادان به‌عنوان قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور افزوده می‌شود که این رکورد تولید، ایران را در زمره کشورهای خودکفا در تولید سوخت جت، هواپیما و بالگرد قرار خواهد داد.

براساس این گزارش، این مرحله شامل سه واحد اسیدسازی، ایزومریزاسیون و الکیلاسیون است که خروجی واحد الکیلاسیون روزانه دو میلیون لیتر بنزین با کیفیت خواهد بود. در طرح بنزین‌سازی‌ پالایشگاه آبادان در مجموع 880میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با راه‌اندازی کامل این طرح، روزانه 100تن گوگرد دانه‌بندی شده در این پالایشگاه تولید خواهد شد. طرح افزایش ظرفیت بنزین‌سازی‌ پالایشگاه آبادان با هدف خودکفایی از سال 83 آغاز شد و مرحله نخست آن سال گذشته به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری کامل از فاز سوم، مجموع تولید بنزین در پالایشگاه آبادان به حدود 15میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین