همشهری آنلاین: نماینده تهران در مجلس به طور مشروط از پاسخ‌های وزیر ارشاد درباره سؤالش مبنی بر علت سهل ‌انگاری در اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری اصطلاحات بیگانه قانع شد.

به گزارش فارس، بررسی سؤال علی مطهری نماینده تهران از سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار جلسه علنی  سه شنبه(17 بهمن)پارلمان قرار گرفت.

این سؤال قبلا در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شده بود اما به دلیل قانع نشدن نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های وزیر، رسیدگی به آن به صحن علنی موکول شد.

خلاصه سؤال بدین شرح است: علت سهل‌انگاری در اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه چیست؟

علی مطهری پس از استماع پاسخ‌های وزیر ارشاد، به طور مشروط از توضیحات حسینی قانع شد و گفت: احساس می‌کنم در وزارت ارشاد کم کم این اراده در حال ایجاد است و جلساتی نیز در این زمینه با نهادهای ذیربط برگزار شده اما باید ادامه یابد و هم اکنون نیازی به رای‌گیری در زمینه این سؤال ندارد.

در ادامه محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس گفت: آقای وزیر! بهتر است وزارت ارشاد این موضوع را قدری بیشتر پیگیری کند چرا که متولی این امر وزارت ارشاد است و کار را دنبال کنیم، البته سایر دستگاه‌ها نیز باید کمک کنند و مجلس هم آمادگی دارد که در این موضوع به وزارت ارشاد و دستگاه‌های دیگر کمک کند واین مهم را دنبال کنیم.