گروه علمی فرهنگی در حادثه ای عجیب در تاریخ ناسا، یک نوار مهم و تاریخی که تصاویر نخستین ردپای انسانی روی ماه روی آن ضیط شده بود، مفقود شده است.

اکنون آژانس فضانوردی آمریکا بیم دارد که در صورتی که هرچه سریعتر این نوار مهم پیدا نشود دچار خسارت جبران ناپذیر شود.
بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری های جهانی این حادثه را «اشتباه کوچک یک انسان، مفقود شدن نواری تاریخی برای بشر» عنوان کرده اند. این عبارت طنز اشاره به نخستین جمله نیل آرمسترانگ پس از ورود به سطح ماه دارد که گفت: «قدم کوچک یک انسان، قدم تاریخی برای بشر»!
اکنون مهندسان ناسا تلاش ۲۴ ساعته خود را به کار بسته اند تا با پیدا کردن این نوار آن را به فرمت دیجیتالی تبدیل کنند. در همین حال دانشمندان استرالیایی در رصد خانه Parkes Observatory و ایستگاه Honeysuckle Creek Tracking Station در این کشور تلاش گسترده خود را برای پیدا کردن حدود ۷۰۰ جعبه از نوارهای مادر با کیفیت بالای اسکن تلویزیونی مربوط به ماموریت آپولوی ۱۱ و فرود آن در ۲۱ جولای ۱۹۶۹ میلادی روی ماه آغاز کرده اند.
 درحالی که بسیاری از مردم با ردپاهای نیل آرمسترانگ، فضانورد آمریکایی روی سطح ماه آشنایی دارند، با این حال هنوز بسیاری هستند که نمی دانند تصاویر مادر این رویداد مهم و تاریخی دارای کیفیت بسیار بالایی حتی در آن زمان بودند.