همشهری آنلاین: منابع خبری اعلام کردند که شمار قربانیان مجموعه انفجارهای تروریستی یکشنبه 29 بهمن ماه بغداد به 53 کشته و 124 زخمی رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «المسلة»، یک منبع آگاه پلیس عراق اعلام کرد که در رشته‌ انفجارهای یکشنبه در مناطق مختلف بغداد، دست‌ کم 53 نفر کشته و 82 نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر السومریة‌نیوز تعداد زخمی‌ها را 124 نفر اعلام کرد.

بر طبق این گزارش، در میان قربانی‌ها تعدادی پلیس و زن و کودک دیده می‌شود اما اغلب آنها از شهروندان غیرنظامی هستند.

همچنین یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی بازار مرغ در منطقه «اورفلی» در شهرک صدر واقع در شرق بغداد منفجر شد و پس از آن یک بمب دیگر منفجر شد که طی آن 11 نفر کشته و 24 تن زخمی شدند که اغلب آنها از شهروندان بودند.

علاوه بر این یک خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در منطقه «الکیارة» منفجر شده که طی آن 17 نفر کشته و 11 تن زخمی شدند.

همچنین یک بمب در خیابان اصلی در نزدیکی یک بازار در شهرک صدر منفجر شده که 3 کشته و 9 زخمی برجای گذاشته است. همزمان با این انفجار، یک بمب در نزدیکی پارکینگ خودروها در این شهرک منفجر شد که طی آن 9 نفر کشته و 16 تن زخمی شدند.

در انفجار دو بمب به طور همزمان در بازاری در منطقه «الحسییة» در راشدیة شمال شرق بغداد 7 نفر کشته و 9 تن زخمی شدند.

یک بمب نیز در منطقه «نهروان» در جنوب بغداد منفجر شد که طی آن، یک نفر کشته و دو تن زخمی شدند.

به گزارش فارس، بغداد صبح یکشنبه شاهد کشته شدن یک شهروند و زخمی شدن 3 نفر دیگر به دلیل انفجار بمب در منطقه مدائن در جنوب شرق بغداد بود. در انفجار بمبی در منطقه «الامین» در جنوب شرق بغداد نیز 3 نفر کشته و 6 تن زخمی شدند و یک انفجار نیز در منطقه کمالیه روی داده که یک کشته و 2 زخمی به همراه داشته است.

منبع: همشهری آنلاین