همشهری آنلاین: پیکر مرحوم آیت‌الله عزیزالله خوشوقت در صورت اجرای به موقع امور اداری در کشور عربستان، پنج‌شنبه به میهن بازگردانده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، حسین خوشوقت پسر مرحوم آیت‌الله خوشوقت گفت: پیکر مرحوم آیت‌الله عزیزالله خوشوقت در صورت اجرای به موقع امور اداری در کشور عربستان، پنج‌شنبه به میهن بازگردانده می‌شود.

حسین خوشوقت افزود: هم اکنون در حال انجام امور اداری ترخیص پیکر وی از بیمارستان و برنامه‌ریزی برای بازگرداندن به کشور هستیم.

وی اضافه کرد: هرچند با تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه در کشور عربستان روبرو هستیم ولی با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و سفارت جمهوری اسلامی ایران تا حد زیادی مسایل مربوط به خروج پیکر آیت‌الله خوشوقت حل شده است. در صورتی که پیکر مرحوم آیت‌الله خوشوقت پنج‌شنبه به کشور منتقل شود، مراسم تشییع روز جمعه برگزار خواهد شد.

وی افزود: پیکر مرحوم آیت‌الله خوشوقت برای خاکسپاری در جوار بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به شهرری منتقل می‌شود.

بر طبق این گزارش، آیت‌الله خوشوقت صبح چهارشنبه در بیمارستان ملک فیصل مکه مکرمه دار فانی را وداع گفت. همچنین ستاد ویژه‌ای برای برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم بزرگوار تشکیل شده است.

پیکر این عالم ربانی پس از طی مراحل قانونی که احتمالا دو روز به طول می‌انجامد به ایران باز خواهد گشت و مراسم خاکسپاری روز جمعه 4 اسفند ماه برگزار می‌شود. البته بر طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، این زمان خاکسپاری قطعی نیست و تصمیم‌گیری درباره زمان خاکسپاری در ستاد ارتحال این عالم گران‌قدر صورت خواهد گرفت.

مهر نیز در گفتگویی با رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت، جزئیاتی درباره بیماری و درگذشت آیت‌الله خوشوقت در مکه منتشر کرده است. سید علی ریاض در این باره گفت: از 17 روز پیش، تیم مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر مستقر در مکه مکرمه در جریان کسالت آیت‌الله خوشوقت قرار گرفت. تیم پزشکی سریعأ به هتل محل اقامت ایشان اعزام می‌شوند که بررسی‌ها و معاینات اولیه حاکی از قند و فشار خون بالا، نارسایی کلیه و بیماری قلبی معظم له بوده است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: پس از معاینات ابتدایی آیت‌الله خوشوقت به بیمارستان ملک فیصل منتقل می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه معظم له طی 17 روز بیماری، مورد توجه دقیق متخصصین بیمارستان و پزشکان متخصص هلال احمر مستقر در مکه مکرمه و تیم پزشکی ایرانی قرار گرفته بود، اظهار داشت: در این مدت تیم‌های پزشکی روزی چندین بار ایشان را معاینه کرده و با دقت روند بیماری را تحت نظر قرار داده‌اند. همچنین با وجود تلاش‌های تیم‌های پزشکی، روز دوشنبه متخصصان بیمارستان ملک فیصل و تیم پزشکی ایرانی با مشهود بودن بهبودی در حال عمومی معظم له، اجازه انتقال ایشان را به کشور صادر کردند که در پی آن در شامگاه دوشنبه یک تیم پزشکی مجرب برای انتقال آیت‌الله به جده اعزام شد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: تیم پزشکی اعزام شده متشکل از متخصصین قلب، آی سی یو و بیهوشی صبح سه‌شنبه وارد جده شده‌اند اما در آن زمان حال آیت‌الله رو به وخامت می‌رود لذا این تیم سه ساعت در فرودگاه مستقر می‌شوند اما با توجه به وخامت حال معظم له، امکان انتقال ایشان مهیا نمی‌شود.

ریاض تصریح کرد: با وجود اقدامات متخصصان بیمارستان و کادر پزشکی ایرانی سرانجام صبح چهارشنبه معظم له دچار ایست قلبی شده و احیا و درمان‌ها موثر واقع نمی‌شود و در نهایت ایشان در شهر مکه مکرمه به درگاه احدیت پیوست.

منبع: همشهری آنلاین