همشهری آنلاین: مهرام در دومین دیدار خود در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال، باز هم برابر فولاد ماهان اصفهان پیروزی شد تا تنها یک قدم با فینال فاصله داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دو تیم مهرام و ماهان در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که تیم تهرانی در این مسابقه نیز برنده بود و با برتری 84 بر 76 دومین پیروزی اش را جشن گرفت.

مهرام مدافع عنوان قهرمانی در حالی که کوارتر نخست را بهتر آغاز کرد با از دست دادن موقعیت‌های خود و البته عملکرد دفاعی خوب ماهان 21 بر 17 شکست خورد. اعتراض دو تیم به عملکرد داوری از همان ابتدای بازی آغاز شده بود و بازیکنان در زمین به سوت‌های تیم داوری انتقاد می‌کردند.

کوارتر دوم نیز با امتیاز آوری ماهانی‌ها آغاز شد. صمد نیکخواه بهرامی و فرانسیسکو السون دو مهره مهرام سه خطائه شده بودند که همین مساله اعتراض مهرام به تیم داوری را بیشتر می‌کرد. در صحنه‌ای مشکوک داوران خطایی دیگر به نام السون ثبت کردند تا بازیکن خارجی مهرام چهارخطائه شود و با صلاحدید کادر فنی به روی نیمکت بنشیند.

از طرف دیگر ماهان سرعت بازی را بیشتر می‌کرد که داور مسابقه خطای دیگری به سود ماهان گرفت که همین تصمیم باعث عصبانیت مهمد بچیروویچ شد و او به شدت به داوران مسابقه اعتراض کرد. با آرام شدن بچیروویچ، صمد نیکخواه بهرامی نیز با داوران صحبت می‌کرد.

ماهان 28 بر 17 از مدافع عنوان قهرمانی پیش بود که مهرام به وسیله نیکخواه بهرامی صاحب یک موقعیت گل شد که سرداور مسابقه خطای او را گرفت و این بازیکن نیز چهار خطائه شد. صمد در حالی که به نشانه اعتراض دست می‌زد به روی نیمکت نشست.

در حالی که دقایق زیادی به پایان بازی مانده بود مهرام صمد و السون را به طور کامل در اختیار نداشت اما در طرف دیگر محسن صادق‌زاده در کنار زمین با آرامش بیشتری تیمش را هدایت می‌کرد و به یک پیروزی نزدیک می‌شد.

اما مهرام با امتیاز آوری مارکو میلیچ به بازی برگشت و نتیجه را 31 بر 23 کرد تا جایی که کادر فنی ماهان وقت استراحت گرفت. ماهان پس از نزدیک به پنج دقیقه در کوارتر دوم امتیاز گرفت. ماهان در ادامه از دو اشتباه دفاعی مهرام نیز با دو شوت سه امتیازی مهدی شیرچنگ استفاده کرد تا دوباره فاصله بیشتر شود.

تنها یک دقیقه به پایان کوارتر دوم باقی مانده بود که داور خطای فنی مهدی کامرانی را گرفت و این مساله اعتراض کادر فنی مهرام را در پی داشت. کامرانی نیز رو به ناظر بازی می‌گفت: "من که کاری نکردم" و آرام آرام به سمت نیمکت می‌رفت.

ماهان 44 بر 27 از مدافع عنوان قهرمانی پیش بود و در نهایت کوارتر دوم را نیز 23 بر 10 به سود خود به پایان رساند.

نیمه دوم مسابقه در حالی آغاز شد ماهان اصفهان 44 بر 27 از مهرام پیش بود. ماهان در کوارتر سوم نیز با استفاده از پرتاب‌های پیرامونی خود عرصه را برمهرام تنگ تر کرده بود که نفوذهای کامرانی و نیکخواه دوباره نبض بازی را به سود مهرام تغییر داد. پنج دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود و بازی 52 بر 34 به سود تیم اصفهانی ادامه داشت. مهرام در این کوارتر تیم برتر میدان بود و فاصله را به عدد 10 کاهش داد. در صحنه‌ای مشکوک نیز تیم داوری خطای محمدرضا اکبری از ماهان را گرفت که باعث شد کادر فنی این تیم به ناظر مسابقه اعتراض کند. اعتراض‌های کادرفنی ماهان به داوری تا جایی بود که داور دو خطای فنی به ماهانی‌ها و 4 پنالتی به مهرامی‌ها داد که اعتراض شدیدی در پی داشت و محسن صادق‌زاده را تا میانه زمین کشانده بود.

پس از این اتفاقات مهرام به بازی برگشت. شوت سه امتیازی مهدی کامرانی فاصله دو تیم را به حداقل رساند و بازی را 54 بر 50 کرد. حالا مدافع عنوان قهرمانی توپ و میدان را در اختیار داشت و با امتیازآوری السون تنها یک اقدام تا برابر کردن نتیجه فاصله داشت اما دوباره ماهانی‌ها با استفاده از موقعیت‌هایشان فاصله را بیشتر کردند. تنها یک دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود که ماهان 60 بر 52 پیش بود. ثانیه‌های پایانی کوارتر سوم نیز با امتیاز آوری نیکخواه برای مهرام سپری شد و در نهایت مدافع عنوان قهرمانی این کوارتر را 27 بر 18 به سود خود به پایان رساند.

کوارتر پایانی این مسابقه با امتیاز آوری مهرامی‌ها و اعتراض‌های دو تیم به داوری آغاز شد اما صحنه مشکوک و پراعتراض در همان ابتدا خطای فنی بود که سرداور بازی برای مارکو میلیچ بازیکن اسلوونیایی مهرام گرفت که باعث شد کادرفنی این تیم به شدت به داوری اعتراض کند. ماهان 67 بر 60 جلو بود و تنها 8 دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود.

محمدرضا اکبری از ماهان نخستین بازیکنی بود که به دلیل پنج خطائه شدن از بازی خارج شد و در ادامه نیز مهرام دوباره فاصله را به عدد یک رساند؛ تنها شش دقیقه به پایان بازی مانده بود که ماهان 67 بر 66 پیش بود.

مهرام در دفاع عملکرد خوبی داشت و اجازه نمی‌داد ماهان کاری از پیش ببرد و بالاخره با نفوذ صمد نیکخواه بهرامی برای نخستین بار در جریان بازی از حریفش پیش افتاد و مسابقه را 68 بر 67 به سود خود کرد. در ادامه مهدی کامرانی نیز این فاصله را به عدد سه به سود مدافع عنوان قهرمانی تغییر داد.

در ادامه مهرام فاصله خود از حریفش را بیشتر کرد اما مارکو میلیچ را به دلیل پنج خطائه شدن از دست داد. در ادامه نیز داور مسابقه خطای فرید اصلانی را به نام مهدی کامرانی ثبت کرد و او نیز پنج خطائه شد و به روی نیمکت نشست.

تنها سه دقیقه تا پایان بازی مانده بود که مهرام دو مهره کلیدی خود را نداشت و 73 بر 70 پیش بود که صمد نیکخواه بهرامی با یک پرتاب سه امتیازی مهار نشدنی حاشیه امنیت خوبی برای میزبان بدست آورد. مهرام در ادامه فرانسیسکو السون را نیز به دلیل پنج خطائه شدن از دست داد؛ خطایی که خود السون را تا دقایقی شوکه کرده بود.

در ادامه حمید خمجانی دبیر فدراسیون و ناظر مسابقه به شدت با نیمکت مهرام که ایستاده بازی را تماشا می‌کردند برخورد کرد و از آنها خواست که روی نیمکت بنشینند. فرید اصلانی نیز به دلیل مصدومیت از بازی خارج شد اما پس از دقایقی به ترکیب مهرام بازگشت.

یک دقیقه پایانی بازی در حالی سپری می‌شد که ماهان نیز سامان ویسی را به دلیل پنج خطائه شدن از دست داده بود. مهرام در 40 ثانیه پایانی 81 بر 73 پیش بود و بازی را نیز مدیریت کرد. شوت سه امتیازی موفق جواد داوری نیز دردی برای ماهان دوا نکرد و این تیم در نهایت با نتیجه 84 بر 76 مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شد. کوارتر چهارم با نتیجه 30 بر 14 به سود مهرام به پایان رسید.

از حاشیه‌های مسابقه می‌توان به غیبت دوباره بانوان تماشاگر اشاره کرد که دلیلش ترکیدگی لوله سالن آزادی نبود بلکه مشکل عدم اجازه حراست استادیوم آزادی به حضور بانوان بود.

البته همسر مهمد بچیروویچ در سالن حضور داشت و به شدت مهرامی‌ها را تشویق می کرد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی نیز پتروشیمی بندرامام در مسابقه‌ای یک طرفه 107 بر 53 شهرداری گرگان را مغلوب کرد و در یک قدمی فینال قرار گرفت.

دیدارهای سوم و چهارم مرحله نیمه نهایی در اصفهان و گرگان برگزار خواهد شد که مهرام و پتروشیمی از رقیبان خود 2 بر صفر پیش هستند و تنها یک برد تا فینال فاصله دارند.

منبع: همشهری آنلاین