گروه شهری: براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای مؤسسه همشهری دیدگاه مردم تهران درباره شورای شهر و عملکرد آن مثبت بوده و شرکت‌کنندگان در این طرح رضایتمندی خود را از شورای دوم شهر اعلام کردند.

بر پایه این گزارش، از میان شهروندانی که در طرح نظرسنجی شرکت کرده‌اند، 5/39 درصد عملکرد شورای دوم را بهتر و 4/11 درصد عملکرد شورای دوره اول را بهتر ارزیابی کرده‌اند.

در مقابل 5/27 درصد از پاسخگویان عملکرد هیچکدام را مثبت بیان نکرده و 6/21 درصد از آنان نیز  از عملکرد شوراها در این دو دوره اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

شرکت‌کنندگانی که عملکرد شورای شهر دوره اول را بهتر ارزیابی کرده‌اند42درصد قانونمند کردن انتخاب شهردار توسط این نهاد را از مهم‌ترین اقدامات این شورا عنوان کرده‌اند.

این گزارش همچنین می‌افزاید، از میان پاسخگویانی که عملکرد شورای شهر دوره دوم را بهتر ارزیابی کرده‌اند، 6/28 درصد طرح و برنامه‌ریزی برای ساماندهی طرح‌ها و برنامه‌های شهری توسط این نهاد را از مهم‌ترین اقدامات این شورا عنوان کرده‌اند.

از طرفی دلیل عمده موفقیت شورای شهر دوم از نظر 46 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، هماهنگی شورای شهر دوره دوم با شهرداری و دولت و عدم تنش و درگیری خطی در میان اعضای این شورا برشمردند.

گفتنی است که برپایه نظرسنجی انجام شده، تنها 5/43 درصد از کل شرکت‌کنندگان در این طرح، با نهاد شورای شهر آشنایی داشته و از وظایف آن آگاه بودند.