تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۰

همشهری آنلاین: مدیرکل آموزش و مشارکت‌های شهروندی شهرداری تهران از تشکیل کانون‌های اندیشه شهر تهران با هدف استفاده از ظرفیت‌های تخصصی شهروندان بالای 40 سال و استفاده از پیشنهادات آنها در مسائل شهری و اجتماعی خبرداد.

به گزارش سما، دکتر محمدرضا ناری ابیانه مدیرکل آموزش و مشارکت‌های شهروندی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین رده‌های سنی که مشارکت اجتماعی آنها از اهمیت زیادی برخوردار است شهروندان بالای 40 سال هستند که می‌توانند پیشنهادهای مؤثری را در زمینه‌های شهری و اجتماعی ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه برای برنامه‌ریزی در زمینه‌های مختلف شهرداری مشارکت فکری شهروندان لازم است، افزود: این افراد به دلیل داشتن تعلقات محله‌ای راهکارهای مناسبی را در مسائل اجتماعی محله خود پیشنهاد می‌دهند که می‌تواند بسیار کارساز باشد.

ناری ابیانه در بیان ویژگی‌های این کانون گفت: کانون‌های اندیشه شهر با محوریت نظام پیشنهادها از سوی شهروندان بالای 40 سال تشکیل می‌شود و از ظرفیت‌های تخصصی افراد با توجه به گرایش‌های آنها استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های شهروندی شهرداری تهران در ادامه افزود: این افراد به عنوان گروه‌های مرجع در قالب کمیته‌های مختلف و فعال تقسیم شده و به ارائه پیشنهادها در زمینه‌های شهری می‌پردازند.

وی با اشاره به ضرورت کارآمد بودن این افراد تصریح کرد: شهروندان بالای 40 سال در کانون‌های اندیشه شهر تهران به عنوان افرادی که دارای شناخت کافی و تجربه لازم در رابطه با مسائل محله خود هستند برای برنامه‌ریزی‌های شهری به شهرداری مشورت می‌دهند.