همشهری آنلاین: رئیس شورای رقابت گفت: جلسه 20 اسفند ماه شورای رقابت برای تعیین الگوی قیمت‌گذاری خودرو ساعت 15:30 شروع و تا 18:30به طول خواهد انجامید.

فارس نوشت: جمشید پژویان در رابطه با برگزاری جلسه شورای رقابت برای تعیین الگوی قیمت‌گذاری خودرو اظهار داشت: این جلسه ساعت 15:30 شروع و تا 18:30 به طول خواهد انجامید.

وی ادامه داد: بعد از اتمام این جلسه مفاد تصمیم گیری‌ها و مصوبات آن اعلام می‌شود.

پژویان افزود: در جلسه امروز روش‌های قیمت‌گذاری محصولات خودرو بررسی می‌شود. در این رابطه کارگروه مربوطه روش‌هایی را توضیح می‌دهد تا در صورت لزوم شورای رقابت هم نظراتش را اعلام کند.

در جلسه امروز، نمایندگان وزارت صنعت و خودروسازان هم حضور خواهند داشت.

گفتنی است پس از تعیین الگوی قیمت گذاری خودرو، سازمان حمایت و وزارت صنعت باید بر اساس این الگو قیمت‌های جدید خودرو را در اسرع وقت اعلام کنند که ویژگی‌های آن عبارتند از: خداحافظی با فروش خودرو با قیمت تجاری، محاسبه قیمت ارز برای خودروسازان بر مبنای ارز مبادلاتی و تعدیل و کاهش قیمت محاسباتی خودرو به خاطر تجدید نظر در جدول آنالیز خودرو و ارایه تسهیلات بانکی و ارز مبادلاتی.

مهر نیز نوشت: مدیران عامل ایران خودرو و سایپا از اجرای دستور معاون اول رئیس جمهور برای کاهش 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومانی قیمت خودرو توسط این دو خودروساز بزرگ کشور خبر دادند.

سعید مدنی در حاشیه رونمایی از سه محصول گروه خودروسازی سایپا گفت: به دستور معاون اول رئیس جمهور، کاهش قیمت 500 هزار تومانی تا 4 میلیون تومانی انواع خودرو صورت خواهد گرفت که بر این اساس، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: اینکه کمترین و بیشترین کاهش قیمت مربوط به کدام خودرو خواهد بود، مشخص شده و امشب قیمت‌های جدید و کاهش یافته انواع خودرو را بر روی سامانه اطلاعات قیمتی کالا و خدمات (124.دات آی آر) قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: خودرو تیبا 2 از اواخر سال آینده و وانت جدید نیز از مهر سال آینده به بازار خواهد آمد.

مدنی با اشاره به جلسه امشب شورای رقابت گفت: در جلسه امشب این شورا در مورد چارچوب قیمت گذاری بحث و بررسی صورت خواهد گرفت اما کاهش قیمت همان 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومانی است که معاون اول رئیس جمهور دستور داده است.

همچنین جواد نجم‌الدین مدیر عامل گروه خودروسازی ایران خودرو نیز در این رابطه گفت: پیرو دستور رئیس جمهور و تاکید امروز معاون اول رئیس جمهور، قیمت محصولات ایران خودرو نیز 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان در انواع خودروها کاهش خواهد یافت.

نجم‌الدین گفت: کاهش 4 میلیون تومانی قیمت خودرو رقم کمی نیست و البته اگر مجموعه شرایط دیگری برای خودروسازان فراهم شود، این کاهش قیمت می تواند بیش از ارقام فعلی صورت گیرد.

وی در توضیح این مطلب خاطر نشان کرد: چنانچه ارز مبادلاتی، تسهیلات بانکی و راهکارهای تامین نقدینگی برای خودروسازان مطابق دستورات مسئولان اجرایی شود به طور قطع افزایش قیمت ها می تواند در سال آینده نیز تداوم داشته و بیشتر هم شود.

منبع: همشهری آنلاین