گروه بورس: مدیرعامل بورس تهران، ضمن تشریح جزئیات واگذاری سهام شرکت‌های جدید در بورس اعلام کرد:درصورت ارائه بودجه حسابرسی‌شده، سهام هلدینگ خلیج‌فارس در سال‌جاری واگذار خواهد شد.

به گزارش همشهری، همزمان با نزدیک شدن به پایان سال شمارش معکوس برای عرضه سهام هلدینگ خلیج‌فارس در بورس آغاز شد. قرار است امروز مراسم معارفه این شرکت برای ورود به بورس تهران برگزار شود. آخرین خبر‌ها حاکی از آن است که با درنظرگرفتن نوع فعالیت این شرکت در حوزه پتروشیمی و میزان سود آوری آن، فعالان بازار سهام بی‌صبرانه در انتظار عرضه سهام این شرکت در روز‌های پایانی سال هستند.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند هلدینگ خلیج‌فارس پس از عرضه سهامش در بورس به بزرگ‌ترین شرکت بورس تبدیل شود. پیش‌بینی می‌شود این شرکت در بورس بیش از 20هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شود. در همین رابطه حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با همشهری درباره زمان عرضه سهام هلدینگ خلیج‌فارس در بورس گفت: نام این شرکت در بورس درج شده و بیشتر اطلاعات مالی این شرکت از سوی بورس دریافت شده است و ما امیدواریم سهام این شرکت را حداکثر تا پایان سال در بورس عرضه کنیم.

وی افزود: آخرین گام برای عرضه سهام هلدینگ خلیج‌فارس در بورس ارائه بودجه حسابرسی شده تلفیقی است و پس از آن سهام این شرکت آماده عرضه در بورس است.وی درمورد عرضه سهام شرکت نفت و گاز تأمین در بورس گفت: سهام این شرکت نیز در بورس پذیرفته شده اما فرایند درج و عرضه سهام این شرکت در بورس در سال‌جاری تمام نخواهد شد وسهام هلدینگ نفت و گاز تأمین سال آینده در بورس عرضه خواهد شد.

وی همچنین در مورد ورود شرکت همراه اول از فرابورس به بورس گفت:منتظر دریافت اطلاعات نهایی همراه اول هستیم اما به‌نظر می‌رسد اطلاعات نهایی در این مورد سال آینده به بورس ارسال شود.قالیباف در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت ایرانسل هم برای ورود به بورس تهران درخواست داده است گفت:نامه‌نگاری‌هایی در این‌باره انجام شده اما تاکنون پاسخی از سوی مسئولان شرکت ایرانسل دریافت نشده است.

منبع: همشهری آنلاین