همشهری آنلاین: دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم آستان عبدالعظیم(ع) با رقابت بیش از 1500 متسابق و با محوریت سوره «یس» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی اتراکی، مسئول مرکز آموزش قرآن آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم آستان عبدالعظیم(ع) با رقابت بیش از 1500 متسابق در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، امروز، چهارشنبه، 23 اسفندماه در دو بخش آقایان و بانوان آغاز شد.

وی در ادامه افزود: این دوره از رقابت‌ها با محوریت سوره مبارکه «یس» برگزار می‌شود و رشته قرائت تحقیق ویژه شرکت کنندگان زیر 16 سال است و این عزیزان باید به تلاوت تقلیدی قرای مصری از سوره مبارکه «یس» بپردازند.

مسئول مرکز آموزش قرآن آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم ویژه تمام سنین و رشته‌های حفظ یک جزء قرآن نیز برای شرکت کنندگان دبستانی و حفظ 10جزء قرآن کریم در میان شرکت‌کنندگان تا مقطع دبیرستانی برگزار می‌شود.

اتراکی تصریح کرد: این رقابت‌ها از صبح امروز، چهارشنبه، 23 اسفندماه آغاز شده و تا فردا، پنجشنبه، 24 اسفندماه بخش فینال رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود، همچنین از برگزیدگان دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) طی مراسمی در روز جمعه، 25 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای حرم عبد‌العظیم(ع) تجلیل خواهد شد.

وی در پایان افزود: مراسم اختتامیه مسابقات قرآن آستان عبد‌العظیم(ع) با تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان و نفر اول رشته قرائت این رقابت‌ها، همراه با اجرای گروه هم‌خوانی و تواشیح و اهدای جوایز به شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین