گروه بورس: روز دوشنبه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود.

با توجه به سرمایه این شرکت پیش‌بینی می‌شود این بزرگ‌ترین عرضه در تاریخ 46ساله بورس باشد.به گزارش همشهری، براساس اعلام بورس تهران روز دوشنبه سهام شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس که شامل 15شرکت پتروشیمی است روز دوشنبه از طریق روش حراج در بورس تهران کشف قیمت می‌شود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این شرکت در مجموع 20هزار میلیارد تومان در بورس قیمت‌گذاری شود و به بزرگ‌ترین شرکت بورس تبدیل شود. در حال حاضر شرکت ملی صنایع مس با ارزشی معادل 12هزار میلیارد تومان بزرگ‌ترین شرکت بورس است.
در همین رابطه حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با همشهری از عرضه قطعی سهام هلدینگ خلیج‌فارس در روز دوشنبه خبر دادو گفت:روز دوشنبه پنج درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس معادل یک میلیاردو 239میلیون سهم برای نخستین‌بار در بورس تهران عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فرمول خاصی برای قیمت‌گذاری سهام این شرکت درنظر گرفته شده است، گفت:روش عرضه براساس روش‌های مرسوم بورس در عرضه‌های اولیه خواهد بود و سهام این شرکت به همان روال قبلی در بورس کشف قیمت می‌شود.

به گفته مدیرعامل بورس تهران، سرمایه هلدینگ خلیج‌فارس دوهزارو478میلیارد تومان است.قالیباف پیش‌بینی کرد که عرضه سهام هلدینگ خلیج‌فارس عرضه موفقی در بورس تهران باشد.

اطلاعات مالی

در آستانه عرضه سهام صورت‌های مالی هلدینگ خلیج‌فارس به‌صورت‌حسابرسی شده منتشر شد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، براساس این صورت مالی سود محقق شده هر سهم شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در پایان سال مالی منتهی به خرداد91 با سرمایه 24هزار و 788میلیارد ریال، مبلغ 325ریال اعلام شده است. این شرکت پیش‌بینی سود هر سهم تلفیقی گروه پس از کسر سهم اقلیت، برای سال مالی92 را مبلغ یک هزار و 783ریال اعلام کرده است.

منبع: همشهری آنلاین