همشهری آنلاین: کارگران نمونه کشور با معرفی وزارت کار و امور اجتماعی در روز جهانی کارگر (11 اردیبهشت) مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

محمد بناییان، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درجمع خبرنگاران گفت درمراسم روزجهانی کارگر از کارگرانی که بر اساس ضوابط وزارت کار و امور اجتماعی به عنوان نمونه انتخاب می‌شوند، تجلیل خواهد شد.

وی، برگزاری نشست‌های دوره‌ای با تشکل‌های کارگری ، تشکیل ستاد بزرگداشت کارگر، تدوین دستورالعمل برگزاری هفته کارگر، حضورمدیران بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی استان‌ها در نمازجمعه وارایه گزارش عملکرد به بیمه‌شدگان و اطلاع‌رسانی مناسب با بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای را از برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی در هفته کارگر اعلام کرد.

معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد روز نهم اردیبهشت در هفته کار و کارگر به عنوان "روز کارگر در تامین اجتماعی" نامگذاری شده و در این روز از مقام کارگر تجلیل می‌شود و مشکلات این قشر توسط نمایندگان کارگران مطرح خواهد شد.

وی ، مشکلات کارگران را متعدد دانست و گفت : برطرف کردن بسیاری از این مشکلات مرتبط باسازمان تامین اجتماعی نیست و این سازمان تنها درقبال ارایه خدمات مستمری مانند بیکاری، بیماری ، حوادث و درمان متعهد به ارایه خدمات است.

بناییان در ادامه پرداخت به‌موقع حق بیمه‌ها توسط کارفرما را عامل مهمی در ارایه خدمات با کیفیت به کارگران دانست و تاکید کرد که باید در این مورد فرهنگ‌سازی کرد.

وی همچنین چاپ بیش از 45 کتاب و جزوه، برگزاری 25همایش و ده‌ها نشست تخصصی با مشارکت کارگران ، تجلیل از بازنشستگان نمونه ، تنظیم پیش نویس تفاهم با آموزش و پرورش برای درج قوانین تامین اجتماعی در کتاب‌های درسی را از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در جهت فرهنگ‌سازی اعلام کرد.

برچسب‌ها