تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۶

سما: زمان انجام معاینه فنی خودروها در تهران با دریافت وقت قبلی به 8 دقیقه کاهش می‌یابد

حسن اکباتانی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در جریان بازدید دکتر معصومه ابتکار عضو سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران از ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه 6 مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروی سبک در تهران وجود دارد، گفت: در نیمه نخست سال جاری هفتمین مرکز معاینه فنی خودرو در شهرری به نام مرکز شهید چمران به بهره برداری خواهد رسید که در این صورت تعداد خطوط معاینه فنی به 30 خط کاملا مکانیزه افزایش خواهد یافت.
وی در مورد تعداد خودروهایی که در سال گذشته مورد معاینه فنی قرار گرفته‌اند افزود: در سال گذشته 653 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند و پیش بینی ما برای سال جاری حدود 800 هزار خودرو و در سال آینده یک میلیون و 200 هزار خودرو است.
وی با تاکید بر اینکه خودروهای گاز سوز نیز باید معاینه فنی شوند، تصریح کرد: هم اکنون منتظر دریافت تجهیزات و سایر امکانات لازم در این زمینه از سازمان مربوطه هستیم تا اقدامات بعدی جهت راه‌اندازی خطوط جدید هر چه سریعتر انجام شود.
اکباتانی در خصوص تعرفه معاینه فنی خودروها گفت: تعرفه ای که در حال حاضر دریافت می‌شود مربوط به سال 79 می باشد درحالی که قرار بود سالانه 15 درصد به این مبلغ اضافه شود اما از آن زمان تا کنون نه تنها اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بلکه هزینه‌های پرسنلی، تعمیرات و نگهداری دستگاهها و... همه ساله افزایش داشته است.