همشهری آنلاین: ˈکمال قلیچدار اوغلوˈ رهبر بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در انتقاد از سیاست‌های دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر این کشور گفت: آنکارا با سیاست خصمانه اش علیه دمشق گلوله به پای خود شلیک کرده است.

ایرنا به نقل از پایگاه خبری اخلاص نوشت: رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه این مطلب را در سخنرانی خود در شهر آدانا در جنوب ترکیه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ با همکاری قطر و عربستان سعودی، علیه دولت ˈبشار اسدˈ از معارضان سوری حمایت می کند، افزود: این یک سیاست ملی نیست.

ˈقلیچدار اوغلوˈ با تاکید بر اینکه نباید آلت دست سناریوهای کشورهای غربی شد، خطاب به دولت آنکارا افزود: از سیاست‌های خصمانه علیه سوریه چه کسی بهره برداری می‌کند، شما یا اینکه آمریکا، فرانسه و آلمان از این روند فایده خواهید برد.

وی گفت: ترکیه با آغاز بحران سوریه با سیاست اشتباه خود راه‌های مواصلاتی برای صادرات خود به خاورمیانه و آفریقا را مسدود کرد و در واقع آنکارا با سیاست خصمانه علیه دمشق، گلوله به پای خود شلیک کرده است.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق با تاکید بر اینکه سیاست واقعی باید بر اساس افزایش دوستان ترکیه در منطقه باشد ،افزود: من ایرانی‌ها را، عراقی‌ها و سوری‌ها را دوست دارم و می خواهم که کشورم در کمال دوستی و آرامش در منطقه حضور داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها