همشهری آنلاین: پلیس شیکاگو با حمله به تجمع مسالمت آمیز معلمان این شهر که در اعتراض به طرح بستن مدارس دولتی برگزار شد، دست کم 50 نفر را بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا پس از آنکه مقام‌های محلی تصمیم گرفتند برای مقابله با بحران کسر بودجه بیش از 50 مدرسه دولتی را در محله‌های عمدتا فقیر نشین شهر شیکاگو تعطیل کنند، معلمان و دانش آموزان به خیابان‌ها آمده و علیه این طرح و مقام‌های محلی شعار دادند.

روز جمعه تجمع بزرگ معلمان در مرکز شهر شیکاگو با هجوم نیروهای پلیس و تلاش برای متفرق کردن آن‌ها روبرو شد.

بنا به گفته شاهدان عینی دست کم 50 نفر توسط پلیس دستگیر شدند.

معترضان که تعداد آن‌ها تا ده هزار نفر تخمین زده می‌شد، علیه ˈراهم ایمانوئلˈ شهردار شیکاگو شعار داده و خواستار باز نگه داشتن مدارس دولتی شدند.

روز سه شنبه نیز صدها دانش آموز در شیکاگو با برگزاری راهپیمایی به بستن مدارس خود اعتراض کردند.

تعطیلی این مدارس دست کم 30 هزار دانش آموز را که عمدتا در مناطق فقیر نشین شیکاگو زندگی می کنند، تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تعطیلی بیش از 50 مدرسه دولتی در شیکاگو یکی از بزرگترین این طرح ها در سراسر آمریکا به شمار رفته و علاوه بر معلمان، مخالفان بسیاری در میان خانواده های دانش آموزان نیز دارد.

به گفته مخالفان با تعطیلی این مدارس علاوه بر ایجاد مشکل رفت و آمد برای دانش آموزان و خانواده های عمدتا فقیر آنها، مدارس شلوغتر شده و از کیفیت آموزش کاسته خواهد شد.

تصمیم مقام های شهر شیکاگو به بستن 54 مدرسه دولتی در راستای جبران کسر بودجه گرفته شده است.

به دلیل اختلاف شدید دو حزب حاکم آمریکا بر سر حل مساله کسری 1.5 تریلیون دلاری بودجه این کشور، بودجه بسیاری از بخش های دولتی بصورت اتوماتیک کاهش یافته است.

کاهش بودجه تاثیر گسترده‌ای بر بخش‌های آموزش، بهداشت و بسیاری از بخش‌هایی که از بودجه فدرال تغذیه می‌شوند، داشته است.

منبع: همشهری آنلاین