تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

همشهری آنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیر هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی استان گیلان به تصویب نحلال شورای اسلامی شهر رشت از سوی این هیئت خبر داد.

مهر نوشت: محمد آقاجانزاده ظهر امروز در حاشیه سیزدهمین نشست هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی استان در رشت افزود: در این نشست پیشنهادات واصله در زمینه رسیدگی به برخی از موارد مرتبط با بعضی از شوراهای اسلامی استان مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اظهارداشت: همچنین با توجه به معضلات به وجود آمده در شورای اسلامی رشت و عدم تشکیل جلسات شورا وانحراف از وظایف قانونی که موجب کندی کار در امور جاری شهرداری شد بنابراین انحلال شورای اسلامی شهر رشت به تصویب هیئت استان رسید و برای تصویب نهایی به هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی کشور ارجاع شد.

دبیر هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی گیلان ادامه داد: طبق ماده 85 اصلاحی قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، پس از تصویب نهایی انحلال تا برگزاری انتخابات مجدد و تشکیل شورای جدید، استاندار جانشین آن شورا خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین