همشهری آنلاین: مراسم سخنرانی و اقامه فریضه الهی نماز جماعت ظهر و عصر در روز طبیعت (13فروردین) در 200 پارک و بوستان توسط مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، حجت الاسلام ناصحی در جمع روحانیین و ائمه جماعات ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و شروع سال جدید، نوروز را طلیعه دار بهار دل انگیز دانست و گفت: نوروز هنگامه تفکر در نگارستان صنع خدا و فصل اندیشه در ژرفای وجود آدمی است و شروع فصل بهار و رستاخیز عظیم طبیعت از زیباترین آیات قدرت لایزال الهی و نوروز مطلع این تجدید حیات ژرف و شگرف و اشاره ای به انفاس معرفت طلب برای از خود رستن و به معبود پیوستن است، تبریک نوروز نیز به نوعی دعا و درخواست دوام و پایداری و خیر و برکت از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای یکدیگر است.

حجت الاسلام ناصحی با اشاره به لزوم گرامیداشت روز 12 فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی افزود : در ایامی که مردم ایران تنها پنجاه روز در فضای آزاد و دور از خفقان رژیم ستمشاهی نفس کشیده بودند، در انتخاباتی بزرگ با 2/98% رأی، جمهوری اسلامی را به عنوان نظام حکومتی خود برگزیدند. لفظ جمهوری نشانگر وجهه جمهوریت نظام و اتکاء بر آرای مردم بوده و کلمه اسلامی نشانگر محتوای دینی و ساختار اسلامی حکومت ایران است که برگرفته از قوانین و احکام استوار الهی و سیره پیامبر گرامی اسلام صلی ا.. علیه و آله و سلم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و بر همین مبنا حضرت امام خمینی ره رهبر کبیر انقلاب برای خنثی کردن توطئه های دشمنان داخلی و خارجی فرمودند " فقط جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد" و هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگوی حکومتی در سطح جهان شناخته شده و در صحنه های مختلف بین المللی حضور دارد.

حجت الاسلام ناصحی در ادامه ضمن توصیف فضای مناسب و زمینه مستعد روز سیزدهم فروردین برای برگزاری مراسم سخنرانی و اقامه فریضه الهی نماز جماعت ظهر و عصر در پارکها و بوستان های شهر تهران، گفت : مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران طبق سنتی سنیه همه ساله نسبت به برگزاری مراسم سخنرانی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در روز طبیعت در پارکها و بوستان های شهر تهران اقدام کرده است و امسال به فضل الهی مراسم سخنرانی و بیان مطالب لازم و اقامه نماز جماعت روز 13 فروردین که توسط ائمه جماعات اعزامی این مرکز صورت خواهد گرفت، در فضایی صمیمانه و معنوی با استقبال مردم شریف و مؤمن و با نظم و هماهنگی و آراستگی در 200 بوستان و پارک شهر تهران برگزار خواهد شد. البته مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران اقدامات و برنامه های متنوع و گسترده ای را در آغاز سال جدید طرح ریزی و اجراء کرده است .

بنا بر این گزارش، برنامه های در نظر گرفته، برگزاری مراسم سخنرانی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در روز طبیعت ( 13 فروردین ) در 200 پارک و بوستان شهر تهران ، تهیه ده ها هزار نرم افزار تحت عنوان " مبشر خانواده " با موضوع سبک زندگی اسلامی جهت توزیع بین شهروندان، تهیه و توزیع ده ها هزار نرم افزار تحت عنوان "یاقوت" با موضوع عفاف و حجاب اسلامی ،تهیه و توزیع کتاب " نوروز، اولین روز طلوع خورشید"، تهیه و توزیع 3 هزار بسته آموزشی تحت عنوان "روز آموز" با موضوع آموزش قرآن، حدیث، زبان عربی و ... است.

این گزارش می افزاید، دیگر اقدامات، بازدید از خانواده های معظم و معزز شهداء، تلطیف قلوب، عیادت و دلجویی از بیماران،
هویت بخشی سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت های تبلیغی بر مبنای آموزه های دینی و معارف اسلامی است.

حجت الاسلام ناصحی در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه ایام نوروز مقارن با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام ا.. علیها دخت گرامی نبی مکرم اسلام صلی ا.. علیه و آله و سلم می باشد، از خداوند سبحان مسئلت دارم در سال جدید، زنگار ظلمت را از دلهایمان محو و جان ما را به نور معرفت خویش روشن کند و حال ما را به احسن حال تعالی بخشد.

منبع: همشهری آنلاین