همشهری آنلاین: سنتر ایرانی تیم بسکتبال فینیکس سانز می‌گوید همیشه با انگیزه بوده و حالا که در ترکیب تیم جدیدش فرصت بازی دارد با انگیزه‌ای دو چندان برای نشان دادن توانایی‌هایش مبارزه می‌کند.

به گزارش ایسنا، حامد حدادی تنها بازیکن ایرانی شاغل لیگ NBA است که از ممفیس به تورنتو کانادا رفت اما به دلیل مشکل ویزا نتوانست برای این تیم بازی کند و از آنجا راهی فینیکس شد. او در این تیم زمان مناسبی بدست آورد تا به میدان برود و عملکرد قابل قبولی هم داشت. بهترین سنتر ایران و آسیا می‌گوید که می‌خواهد بهترین از این‌ها باشد و برای رسیدن به آمادگی بهتر برنامه پرفشاری دارد. او پس از پایان رقابت‌ها می‌خواهد به ایران بیاید و تابستان را در کنار خانواده‌اش باشد.

  • با تغییر تیمتان و انتقال به فینیکس شاهد عملکرد بهتری از شما بودیم. شرایطتان در فینیکس سانز چطور است؟

زمانی که به فینیکس آمدم سنتر تیم مصدوم بود و من زمان خوبی در اختیار داشتم تا به میدان بروم. همیشه سعی داشتم تا با تمام توانم وارد بازی شوم و بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم تا نشان بدهم که می‌توانم در این لیگ بازی کنم. به عنوان یک بسکتبالیست دوست دارم بازی کنم و توانایی‌هایم را نشان دهم. چند بازی پشت سر هم به میدان رفتم و سعی کردم از زمان در اختیارم به بهترین شکل استفاده کنم. انگیزه بالایی داشتم و می‌خواستم از لحظه لحظه پیش رویم بهره ببرم.

  • عملکرد خوبی هم داشتید.

خوب که نمی‌دانم. به نظرم معمولی بودم. در یک بازی خیلی خوب بودم و در یک بازی ضعیف کار کردم. در بازی‌هایی که عملکرد خوبی داشتم گزارشگران و مردم خوششان آمده بود. من هم انگیزه‌ام بیشتر می‌شد. تمام تلاشم این است که از زمان در اختیارم بهره ببرم. به نظرم می‌توانم بهتر از این‌ها باشم و باید بیشتر تلاش کنم.

  • در دو بازی آخر چرا به میدان نرفتید؟

دلیل خاصی نداشت. سنتر اصلی تیم به ترکیب بازگشته و بازی می‌کند. مساله اصلی هم "مچ آپ بازی" است. در این دو مسابقه شرایط فنی بازی به گونه‌ای بود که من نمی‌توانستم به تیم کمک کنم و سبک بازی به گونه دیگری بود.

  • با آمدن سنتر اصلی تیم زمان بازی برای شما کم نمی‌شود؟

باید تلاشم را بیشتر کنم. باید تمرین کنم و به بهترین شرایط برسم. هم اکنون شش بازی دیگر در پیش داریم و با تمام توان تمرین می‌کنم تا بتوانم بازی کنم و برای تیم موثر باشم.

  • پس از پایان لیگ چه برنامه‌ای دارید؟

باید تمرین‌کنم. کمی اضافه وزن پیدا کرده‌ام که باید آن را کاهش دهم. باید به آمادگی کامل برسم و فکر می‌کنم تابستان پیش رو بسیار پر کار خواهد بود. باید هم برای تیم ملی آماده شوم و هم باید برای فصل آینده NBA آمادگی خوبی بدست آورم. با این شرایط پس از پایان رقابت‌ها برنامه ریزی فشرده‌ای برای تمرین خواهم داشت.

  • در آمریکا می‌مانید یا به ایران خواهید آمد؟

به ایران می‌آیم. دلتنگ خانواده‌ام هستم. می‌آیم و در کنار خانواده‌ام تمرین می‌کنم. یک مربی بدنساز و یک مربی دو و میدانی می‌گیرم و تمرین می‌کنم. باید در این زمان پیش رو به بهترین شکل کار کنم و تمرین کنم. تیم ملی رقابت‌های حساسی پیش رو دارد و باید در خدمت تیم باشم. در ایران مربی اختصاصی می‌گیرم و به خوبی تمرین خواهم کرد.

  • با آمدن به ایران مشکلی برای بازگشت نخواهید داشت؟

ان شالله که مشکلی پیش نخواهد آمد.

  • شرایطت در شهر جدید چطور است؟

خب، من به مردم ممفیس و زندگی در آنجا عادت کرده بودم اما همه چیز باید تغییر کند. هم اکنون نیز به اینجا عادت کرده‌ام. همیشه می‌گویم زندگی‌ام در یک چمدان است و برای روزهای دشوار تلاش می‌کنم. باید مبارزه کنم. من از بسکتبال چیزهای زیادی می‌خواهم و برای رسیدن به آنها از مبارزه دست نخواهم کشید. هم اکنون هم‌تیمی‌های خوبی دارم و کم کم به اینجا نیز عادت کرده‌ام.

  • عملکرد تو در فینیکس سایت فدراسیون جهانی را نیز به وجد آورد. این مسائل اعتماد به نفست را افزایش نمی‌دهد؟

صد درصد تاثیر گذار است. زمانی که به فینیکس آمدم و فرصت بازی داشتم با انگیزه خوبی به میدان می‌رفتم. انگیزه داشتم و بازی کردن هم این انگیزه را افزایش می‌داد اما هنوز به آنچه می‌خواهم نرسیده‌ام. باید تلاش و مبارزه ادامه داشته باشد. می‌خواهم به آنچه در نظر دارم برسم.

  • قراردادتان برای فصل آینده چگونه است؟

آپشن باشگاه است. اگر بخواهند می‌توانند تمدید کنند و اگر نخواهند نه.

  • پس باید از امروز به فکر فصل بعد هم باشید؟

همیشه باید به فکر آینده بود.

  • لیگ ایران را نیز دنبال می‌کردید؟ دیگر مهرام قهرمان نشد.

بله. رقابت‌ها را پی‌گیری کردم. به نظر من قهرمانی پتروشیمی برای بسکتبال موثر است. البته این تیم سرمایه گذاری زیادی هم کرده بود و از مهرام قوی‌تر بود. درست است که خوزستان قهرمان شد اما بازیکنان پتروشیمی بومی نبودند و تنها دورقی‌ها بومی بودند. هزینه شده بود اما بومی‌ها در تیم نبودند. من شهرداری گرگان را دوست داشتم که با آن سرمایه گذاری کم از بازیکنان بومی استفاده کرد و به جمع چهار تیم رسید. با اینکه در این مرحله عملکرد ضعیفی داشت اما خوب کار کرد. به نظر من گرگان بهترین نتیجه را در این فصل گرفت.

  • انتقادهای زیادی از عملکرد مهمد بچیروویچ در نیمکت مهرام می‌شد.

من با سرمربی تیم ملی کار نکرده‌ام اما یک هم‌تیمی اسلوونیایی دارم که شاگرد او بوده و می‌گوید مربی خوبی است. اکثر بازیکنان اروپایی او را می‌شناسند. به نظر من باید به او فرصت بدهیم و خیلی زود انتقاد نکنیم. تیم ملی ایران به حمایت نیاز دارد.

  • همه از تیم ملی قهرمانی آسیا را می‌خواهند.

ان شا الله. نباید بگذاریم اتفاق دو سال گذشته تکرار شود. آن زمان همه می‌گفتیم همه قهرمان می‌شویم و ناباورانه حذف شدیم. باید با برنامه پیش برویم و برای هر مسابقه تفکر داشته باشیم تا قهرمان شویم. هنوزهم آن بازی برابر اردن را فراموش نکرده‌ام. ده بار هم که اردن را شکست دهیم بازهم من آن خاطره تلخ را از یاد نخواهم برد.

  • از ارسلان کاظمی خبر دارید؟ در این فصل خیلی خوب کار کرده است.

بله. با ارسلان صحبت می‌کنم. به نظر من در این فصل از رقابت‌های لیگ NCAA فوق‌العاده بود. واقعا سر و صدا کرد. همه مربیان درباره او صحبت می‌کردند و همین مساله شانس حضور او در NBA را بیشتر کرد. زمانی که در رایس بود شانسش کم بود اما حالا در اورگن شانسش را افزایش داده است. باید در زمان باقی مانده خیلی خوب تمرین کند.

  • آیا شانس بالایی برای رسیدن به NBA دارد؟

چرا نداشته باشد. او بازیکن خوبی است. کمی باید شوت زدنش را تقویت کند. مربیان در اینجا می‌گویند از خود راضی نیست. یعنی همیشه در خدمت تیم است و تنهایی کار نمی‌کند. این مساله خوب است اما گاهی باید بازیکن خودش هم اقدام کند. او با تمرین، شوت‌هایش را تقویت کند شانس بسیار بالایی برای حضور در NBA خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین