آیت‌الله امامی کاشانی خطیب جمعه این هفته تهران گفت: آمریکاو اسرائیل می خواستند حزب الله را منزوی کنند اما امروز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله شخصیت برجسته دنیای عرب شده است.

 به گزارش ایرنا، وی افزود:اکنون حزب الله موقعیتی پیدا کرده که حتی کشورهایی که موضعی منفی در ابتدا در قبال آن گرفتند موضع خود را تغییر دادند و خداوند حزب الله را عزیز کرده است.

وی حزب الله را در جهان عرب مایه سرافرازی دانست و گفت: هر چه جلو می‌رویم، لاشه اسرائیلی‌ها بیشتر به خاک و خون کشیده می‌شود و قوت و عظمت حزب الله بیشتر می‌شود.

خطیب جمعه تهران افزود: بنای تاریخ نیز همین است که راه خود را برود و دست‌های فاسد در آن دخالت نکنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پنجمین هفته دفاع حزب الله لبنان در برابر استکبار جهانی که پیشاپیش آنها اسرائیل غاصب قرار گرفته و پشت سر آن بلافاصله آمریکا قرار دارد، گفت: قبل از این آمریکا می‌گفت که باید حزب الله را ازبین برد و محکم پای آن ایستاده بود وکشورهایی نظیر انگلیس را نیز دنبال خود راه انداخت.

وی خاطرنشان کرد: آنها تصور می‌کردند وقتی در آن جنگ شش روزه، اسرائیل چند کشور را برهم ریخت، دیگر امروز می‌تواند چند روزه‌جنوب لبنان را به طور کلی بگیرد و حزب الله را از بین ببرد.

امام کاشانی تصریح کرد: آنها فکر می‌کردند که با از بین بردن حزب الله قدرت موتور و آتش حزب الله را خاموش کرده و موقعیت آن را در جهان عرب از بین می‌برند همانطور که برخی از حکومت‌های کشورهای عربی از موقعیت حزب الله در لبنان خوشحال نبودند.

امام جمعه موقت تهران ادعای رژیم صهیونیستی درباره اسارت دو تن از سربازان اسرائیلی به دست حزب الله و حمله به لبنان بر این اساس را ادعایی پوچ دانست و گفت: حرکت اسرائیل معنای دفاع نداشت و آنها به لبنان تجاوز کردند و این موضوع برای همه دنیا روشن است.

خطیب جمعه تهران گفت: شورای امنیت بی‌عرضه وسازمان ملل نیز در اختیار آنها قرار دارد و هر طور می‌خواهند قضیه را جلوه می‌دهند که این هم مصیبتی برای جامعه بشری است.

وی تاکید کرد: امروز حرکتی که از پیش تعیین شده به اسم دفاع صورت می‌گیرد نقش بر آب شده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا خود را کدخدای جهان می‌داند و قلم به مزدان او می‌نویسند که جهان اگر بخواهد حکومتی واحد داشته باشد، آن حکومت آمریکا است، اما امروز ارزش‌های آمریکایی لگد مال شده است و هر چه شعار آزادی و دمکراسی می‌دادند، نقش برآب شده است.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه تاریخ به سمتی می‌رود که به بشر بفهماند مجامع عمومی نهادهایی در خدمت قدرت‌ها و زورگوها هستند، گفت: این تحولات نشان می‌دهد آنکه باید بیاید مهدی (عج) است.

وی افزود: پیامبراکرم (ص) در آن زمان از این فتنه‌ها خبر داده بودند و فرموده بودند مسیح (ع) پشت سرمهدی (عج) نماز می‌خواند و از مسیح دجال خبر داده بودند که همان کسانی هستند که امروز بر اسرائیل و آمریکا حکمرانی می کنند.

امامی کاشانی تصریح کرد: اینها به عنوان مسیحیت دم از معنویت می‌زنند اما این همه دروغ می‌پراکنند و هر چه بافته‌اند از بین رفته و آبرویی برای خود و نوکرانشان در کشورهای عربی نگذاشته‌اند.

خطیب جمعه تهران افزود: به‌همه دانشگاهیان، فرهیختگان و انسان‌های اهل مطالعه می‌گویم که تاریخ به حرکت درست خود ادامه می‌دهد و آتش افروزی‌های این افراد جلوی حرکت تاریخ را نمی‌گیرد.

وی در خطبه اول نماز نیز با یادآوری فضایل ماه رجب از جوانان خواستند از فضیلت‌های این ماه برای به دست آوردن راه رستگاری بهره ببرند.

امامی کاشانی ماه رجب را فرصت مناسبی برای مرور اعمال و مستحکم کردن رشته بندگی خدا عنوان کرد.