همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی کار را پشتوانه اصلی اقتصاد کشور دانست و گفت: ملتی موفق می‌شود که به کار اهمیت دهد و شأن کار و کارگر را والا بداند.

حدادعادل در دیدار جمعی از نمایندگان کارگران سراسر کشور در تالار مدرس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ملتی همه ثروت‌های دنیا را داشته باشد، اما فرهنگ کار در او ضعیف باشد نابود می‌شود و چنانچه ملتی اهل کار کردن باشد و فاقد هرگونه ثروتی باشد به همه چیز می‌رسد.

وی خطاب به کارگران گفت: وجود شما در جامعه نماد کار و تلاش است و هرکسی که در این دنیا کار می‌کند از صنف شما به شمار می‌آید.

حدادعادل افزود: شما کارگران به انقلاب اسلامی خدمت و از آن حمایت کردید و در ابتدای انقلاب که عده‌ای می‌خواستند کارگران را با شعارهای مارکسیستی و کمونیستی مقابل انقلاب قرار دهند، نشان دادید که از جنس مردم هستید و به اسلام اعتقاد دارید.

وی اضافه کرد: در زمان جنگ نیز مردم از ثمره تلاش شما بهره‌مند شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بدنه کارگری کشور را نجیب و مسلمان توصیف کرد و گفت: این قشر با وجود مشکلاتی که دارد هیچگاه مخالفان این انقلاب را همراهی نکرده‌است.

حدادعادل رویکرد دولت و مجلس را رونق بخشیدن به فضای کار و اشتغال دانست و گفت: عطش دولت‌، سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌های عمرانی‌است و نگاه‌دولت حامی اصلی کار شماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مجلس هفتم توجه ویژه‌ای به‌کارگران شده که این در مقایسه با آغاز مجلس ششم که مشکلات کارخانه‌ها بیش از اینها بود مشهود است.

وی در ادامه گفت: افزایش حقوق، تنها راه‌حل مشکل کارگران نیست بلکه به مسائلی همچون مسکن و سلامت کارگران نیز باید توجه شود.

حدادعادل افزود: تصدیق می‌کنیم که حداقل حقوق 180 هزار تومان برای کارگران کافی نیست، اما افزایش بسیار زیاد این حقوق نیز به دلیل آنکه تورم را در پی خواهد داشت منطقی به نظر نمی رسد، از این رو باید افزایش حقوق این قشر زحمتکش جامعه به طور کارشناسانه و منطقی صورت گیرد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس هفتم که حداقل حقوق بازنشستگان را از 119 هزار تومان به 200 هزار تومان افزایش داد، گفت: در نظام اقتصادی اگر گام‌های بلند و غیرکارشناسانه برداشته شود ضرر آن در درجه اول به خود قشرهای ضعیف خواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ارتقای جایگاه کارگران در جامعه تأکید کرد و افزود: باید شأن این قشرهای زحمتکش به گونه‌ای رعایت شود که فرزند کارگری از اینکه در مدرسه بگوید پدر یا مادرم کارگر است سرافکنده نشود و این مستلزم آن است که کارگر بودن به معنای محروم بودن نباشد.

حدادعادل افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس در سال گذشته قوانین متعددی را به نفع کارگران تصویب کرد و مجلس با وزارت کار و امور اجتماعی برای رفع مشکلات کارگران در ارتباط است و هر جا که خلأ قانونی احساس کند آمادگی تصویب قوانین لازم را دارد.