ایسنا نوشت: 19 فروردین ماه اعلام شد که از ابتدای سال جاری به دلیل عدم ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو 4، شمارهگذاری این محصولات متوقف شده است. البته بلافاصله پس از آن مقامات مسوول از موافقت هیات دولت با ادامه شمارهگذاری خودروهای یورو 2 خبر دادند.
در این زمینه مدیرکل دفتر صنایع ماشینسازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد که با دریافت مصوبه مربوط به ارائه مهلت جدید برای شمارهگذاری خودروهای یورو 2، شمارهگذاری این محصولات مجددا آغاز خواهد شد.
کیومرث فروتنی ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر مصوبه مربوطه از سوی هیات دولت دریافت و ابلاغ شود تا براساس آن شمارهگذاری خودروهای داخلی از سر گرفته شود.
بنابراین در شرایطی که این نگرانی وجود داشت که برخی از دلالان و واسطههای بازار خودرو با اعلام خبر توقف شمارهگذاری خودروها موجب افزایش بی دلیل قیمتها شوند، اعلام رسمی موافقت هیات دولت در این زمینه موجب جلوگیری از به هم ریختگی بازار خودرو شد.
قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی به شرح زیر است:
نوع خودرو | قیمت بازار | قیمت کارخانه |
سایپا 111 | 15 میلیون و 200 هزار | 16 میلیون و 700هزار |
سایپا 131SL | 14 میلیون | 15 میلیون و 200 هزار |
سایپا 131SX | 15 میلیون و 200هزار | 16 میلیون و 50هزار |
تیبا | 18میلیون و 300هزار | 19 میلیون و 290 هزار |
تندر 90 پارس خودرو E2 | 29 میلیون و 800 هزار | 35 میلیون و 50 هزار |
مگان | 70میلیون | 74 میلیون و 400هزار |
ماکسیما | 100میلیون | 103میلیون |
206 صندوقدار V8 | 37میلیون | 34 میلیون و 500 هزار |
206 صندوقدار V9 | 47میلیون | 39 میلیون و 500 هزار |
تندر 90 ایران خودرو E2 | 29 میلیون و 800 هزار | 35 میلیون و 50 هزار |
پژو پارس سال | 29میلیون | 29میلیون |
پژو 405 | 23میلیون | 25 میلیون و 500 هزار |