تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۳

همشهری آنلاین: دکتر عبدالرحمان البزری، شهردار صیدا، با شهردار تهران دوشنبه 10 اردیبهشت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سما در این دیدار که در دفتر شهردار تهران برگزار شد، دکتر قالیباف با تاکید بر گسترش روابط تهران و صیدا گفت: امیدوارم چنین دیدارها و ارتباطاتی باعث گسترش روابط ، همکاری بیشتر دو شهر و تحکیم روابط مردم و دولت و شهرداری های دو کشور شود.

وی افزود: شهر صیدا یکی از جنوبی ترین و زیبا ترین شهرهای کشور لبنان است که نزدیک ترین جبهه به نبرد اخیر لبنان بوده است.همانطور که بعد از جنگ لبنان شهرداری تهران و دولت و ملت ایران به کشور لبنان و شهر صیدا کمک کردند امیدواریم شهرداری تهران بتواند کمک حال شهرداری صیدا باشد.

شهردارتهران با بیان اینکه در آینده سفری به شهر صیدا خواهد داشت ، گفت : امیدوارم هرچه زودتر بازسازی شهر صیدا به اتمام برسد و زندگی عادی شهروندان آن آغاز شود.

عبدالرحمان البزری – شهردار صیدا – هم با قدردانی از شهرداری تهران برای فراهم کردن چنین فرصتی خواستار روابط بیشتر شهرهای تهران و صیدا شد.

وی در این باره گفت: با توجه به امکانات شهرداری تهران و اقدامات مناسبی که در شهر تهران انجام شده انتظار همکاری شهرداری تهران را داریم و امیدواریم بتوانیم از تجربیات تهران استفاده کنیم.

شهردار صیدا گفت: شهر صیدا نسبت به تهران شهر بسیار کوچکی است اما ما در کنار شما و با حمایت های شما احساس می کنیم شهر بزرگی داریم.

البرزی افزود: شهر صیدا بیشترین مهاجران فلسطینی را در خود جای داده و بسیاری از مسیحیان و مسلمانان در این شهر در کنار یکدیگر زندگی می کنند. همچنین ما در جنگ اخیر توانستیم از شهروندان جنوب لبنان استقبال کنیم و پشتیبان مقاومت باشیم.

وی با اشاره به جنگ اخیر لبنان گفت: این جنگ خسارات فراوانی را به صیدا وارد آورد. به طوری که 4 پل ارتباطی این شهر ، پمپ بنزین ها ، انبارها و تاسیساتی از جمله ایستگاه برق به طور کامل آسیب دیدند.

به گفته البزری از کار افتادگی شهروندان و توقف کارهای روزمره آنان در زمان جنگ از دیگر آسیب هایی بود که متوجه شهروندان کم درآمد صیدا شد.

وی که رئیس شورای شهر و رئیس قوه اجرایی شهر صیدا هم است ، در پایان گفت : دوست داشتم بیشتر در تهران باشم اما کارهای بسیاری دارم و مجبور به بازگشت هستم زیرا صیدا نه تنها پایتخت جنوب لبنان است بلکه دروازه جنوب لبنان هم به شمار می رود.