لیلا خاکسار: با امضای توافقنامه میان سازمان‌های «آموزش فنی و حرفه‌ای و بسیج سازندگی» روستاییان کشور، آموزش مهارت‌های تخصصی فرا می‌گیرند.

سردار مجید خراسانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی همکاری این دو سازمان را از حرکات ارزشمند در سال جاری ذکرکرد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای مسئول آموزش‌های کوتاه‌مدت تخصصی در سراسر کشور است و تا سال گذشته تنها در سطح مراکز استان‌ها و شهرها امکان و توانایی ارائه این آموزش‌ها را داشت، اما امسال این آموزش‌ها به دورترین مناطق کشور خواهد رفت و تا ابتدای تابستان زمینه‌های اجرای تکمیلی آن فراهم خواهد شد.

سردار خراسانی همچنین گفت: زمینه همکاری بسیج فرهنگیان در این طرح با بسیج سازندگی فراهم شده و برنامه‌ریزی شده است که چند هزار مربی فرهنگی به روستاییان 100نوع حرفه متناسب با نیازهای محیط و منطقه را آموزش دهند.

وی برگزاری این طرح را موجب کاهش مهاجرت روستاییان و بومی‌سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حدود 100هزار نفر از جوانان روستایی مناطق محروم در این طرح آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

سردار خراسانی با اشاره به اینکه بیش از 500 هزار نفر روز آموزش فنی و حرفه‌ای در تابستان سال جاری ارائه خواهد شد، افزود: طرح اردوهای هجرت بسیج سازندگی همانند سال گذشته در مراکز پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌ها و مساجد برگزار می‌شود.